FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA SUMMER PLANS viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

1. Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Interesul pentru metalele prețioase nu ia niciodată vacanță, cu atât mai puțin în perioadele de accelerare a inflației, precum cea pe care o parcurgem. Prin urmare, ne așteptăm la o vară de activitate intensă la Argint Active, în care cererea de monede și lingouri din aur, argint și platină, înregistrată pe site-ul nostru de vânzări, monedeargint.ro, se va menține pe un trend ascendent, reconfirmând interesul în creștere al oamenilor pentru aceste modalități de prezervare a valorii acumulate.

Anul 2020 a demonstrat, ca de nenumărate alte ori în istorie, faptul că metalele prețioase nu se demodează și sunt cea mai la îndemână soluție de economisire, în momentele tulburi. Începând cu martie și aprilie, luni de maximă incertitudine cu privire ce avea să însemne pandemia COVID-19 și marcate de scăderi abrupte pe burse, prețul aurului a crescut, atingând un record, în luna august a acelui an – de 2.072 USD pentru o uncie (31,1 grame).

Ulterior, cotațiile au mai scăzut, economia a dat semne de revenire, pe măsură ce se renunța la sistarea activității prin așa-numitele lockdowns. Totuși, anul 2022 a adus alte turbulențe, iar cotația aurului a sărit, iarăși, de 2.043 USD, în martie, după declanșarea războiului din Ucraina. Acum nu se mai află la același nivel, coborând odată cu creșterea dobânzilor băncilor centrale, însă la orice semn de recesiune, este foarte probabil să crească din nou.

2. Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Observăm toate aceste evoluții, dar ele nu au un impact imediat pe nișa noastră de business: comerțul online cu metale prețioase. Când ajung la noi, oamenii au făcut deja niște economii și caută variante de a și le păstra, la adăpost de inflație, dar vor să dispună și de flexibilitatea pe care nu le-o oferă alte active. De pildă, investițiile în bunuri imobile sau opere de artă presupun un proces îndelungat de evaluare și valorificare.

Or, noi le oferim posibilitatea tuturor clienților noștri să ne revândă activele în metale prețioase, atunci când au o nevoie urgentă de bani lichizi. La fel de rapid se pot transforma în bani cash și instrumentele financiare precum acțiuni și obligațiuni, dar în actuala conjunctură de pe piața de capital, când se întrevăd scăderi pe termen lung și intrarea într-o perioadă de așa-zisă „bear market”, tot metalele prețioase rămân o alegere mai sigură.

3. Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Cred că orice antreprenor privește cu îngrijorare creșterea inflației, situată la 14,5% în luna mai și care va crește tot cu două cifre, în fiecare trimestru al acestui an, potrivit estimărilor BNR. O inflație ridicată va eroda puterea de cumpărare, așa că orice business își pune problema unei reduceri a valorii coșului de cumpărături al fiecărui client și al numărului de clienți.

În condiții de criză, ne putem aștepta ca tot mai puțini oameni să reușească a face economii, dar și unei asemenea eventualități dorim să-i răspundem tot prin flexibilitate, oferind produse pentru toate bugetele: de la lingouri de 5 grame de argint pur, sub 50 de lei, la monede de argint de până în 200 de lei, sau altele, din 0,5 grame de aur de 24 de karate – până în 300 de lei. Iar pentru bugete mai mari, oferim cea mai accesibilă monedă de platină, de 3,11 grame, sub 800 de lei.

Avem produse și de ordinul zecilor de mii de lei, pentru investitori cu dare de mână, care își pun problema deținerii a 15-20% din portofoliul lor investițional sub formă de metale prețioase, dar și pentru oameni obișnuiți, care și-au format disciplina economisirii, dar nu își permit să aloce mai mult de 100-200 de lei pe lună.

4. Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Din moment ce cifra de afaceri a companiei Argint Active a crescut, de la finele anului 2020 la final ce 2021 de peste 11 ori, depășind jumătate de milion de euro, iar profitul a urcat de circa 20 de ori, în același interval, cred că avem toate motivele să credem că și 2022 va fi un an cel puțin la fel de bun. Țintim dublarea cifrei de afaceri, la un milion de euro pe an.

Un asemenea obiectiv părea nerealist, acum câțiva ani, când am constatat că erau puține opțiuni de a investi în monede și lingouri în România. Nu le puteai găsi decât în alte țări, suportând costuri de transport. Acum, importăm direct produsele, de la cele mai prestigioase rafinării de metale prețioase, precum Geiger Edelmetalle, companie înființată în 1720 și privită drept un etalon de calitate pe piața europeană. Suntem singurul reprezentant autorizat al Geiger pe piața din România.

Poate nu chiar atât de rapid precum ne-am dori, dar gradul de educație financiară al românilor avansează, iar opțiunea plasării economiilor în metale prețioase este luată în calcul de tot mai multă lume. Credem că piața va crește și căutăm soluții pentru a satisface cererea clienților, pentru toate nivelurile de buget.