FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Deși contextul economic și geopolitic nu este favorabil pentru multe piețe, ne continuăm activitățile în mod normal, cu atât mai mult cu cât interesul pentru comerț online va mai crește. Am adoptat noi strategii prin care să ne focusăm pe acțiunile care ne aduc atât nouă, cât și clienților noștri cea mai mare valoare, astfel încât să fim eficienți și perfomanți în astfel de perioade fără predictibilitate.

Industria de ecommerce poate profita de contextul actual, mai ales de cel economic. Creșterea ratei inflației înseamnă că mulți cumpărători vor alege mai conștient și vor fi mai atenți la prețurile produselor, dar și la livrare și la serviciile conexe. La asta se adaugă și tendința generală de creștere a comenzilor online și a pieței de ecommerce per ansamblu. Desigur, pentru a putea profita de oportunitate, și retailerii vor trebui să se adapteze, să ofere noi experiențe și chiar să caute noi soluții pentru îmbunătățirea sau schimbarea platformei de ecommerce cu una mai performantă.

Avem multe proiecte în derulare pentru piața din România, dar și în regiune, și atunci continuăm să ne ținem de promisiunile făcute clienților noștri. Bineînțeles, suntem flexibili și ținem cont și de preferințele și necesitățile angajaților din această perioadă, fiind pregătiți pentru perioada concediilor.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările dvs. în următoarea perioadă?

Toate au efecte direct sau indirect asupra activității noastre. Inflația, problemele de aprovizionare și războiul sunt probleme cu impact economic profund care îi afectează atât pe clienții noștri, cât și pe cumpărătorii lor. Aici, principala noastră preocupare este susținerea magazinelor cu soluții tehnologice care să le permită să se adapteze rapid și să-și micșoreze costurile operaționale.

Altfel, o problemă specifică domeniului nostru este lipsa forței de muncă specializate în ecommerce din România, pe care încercăm să o creăm prin proiecte pe termen lung. Practic, încercăm să atragem specialiști în comerț digital pentru piața din România, prin cursul de ecommerce lansat la Universitatea Politehnica din București, pentru studenții din anul trei, dar și prin programul de formare Digital Commerce Specialist cu o durată de doi ani pentru proaspăt absolvenți de facultate, care începe în ianuarie în fiecare an. Astfel, fiecare pas pe care îl facem, fie și cel mai mic, ne ajută la maturizarea pieței de ecommerce.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

O eventuală criză economică este cea mai mare îngrijorare a oricărui business. Multe afaceri ar putea dispărea de pe piață în acest scenariu nedorit, de aceea recomandăm retailerilor să se adapteze la contextul actual pentru a putea fi pregătiți pentru orice schimbare negativă. Este un  moment bun pentru ca un business să se apropie mai mult de clienții săi și să-i fidelizeze prin metode personalizate, să promoveze mai mult categoriile de produse pentru care există cerere mare și să investească în soluții care cresc vânzările.

Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Fiind într-un domeniu care evoluează rapid, vom continua să inovăm pentru ca retailerii să aibă posibilitatea de a vinde orice produs, oricând, de oriunde către orice alt loc de pe glob. Înțelegem nevoile clienților, și dorințele consumatorilor finali, prin urmare lucrăm constant să îndeplinim fiecare nouă așteptare cu o singură platformă de comerț digital.

Toate activitățile pe care le facem duc spre obiectivul nostru de a fi  recunoscuți ca locul din care retailerii și marile companii își gestionează afacerile online.  Aceasta înseamnă ca partenerii și clienții să migreze pe platforma VTEX într-un timp cât mai scurt și să poată găsi, cumpăra și vinde fără probleme produse și servicii unul de la celălalt, creând un ecosistem conectat. Viziunea noastră este ca VTEX să fie un panou de control pentru toată activitatea de comerț, astfel încât clienții să-și gestioneze 100% din comenzi prin intermediul platformei noastre, indiferent de canalul de vânzare.