Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Diamantele de pe strada Teilor

Geanina Enache, cofondatoarea brandului de bijuterii Teilor, și-a gândit afacerea ca pe o extensie a familiei și o tratează cu responsabilitate și afecțiune. Și chiar dacă unii continuă să creadă și astăzi că diamantele sunt cele mai bune prietene ale fetelor, cum cânta Marilyn Monroe, doamna Enache spune că norocul este de partea celor care muncesc cu seriozitate și perseverență.
Geanina Enache

Cum a apărut Teilor? Care este povestea brandului? Cum explicați succesul fulminant al brandului?

Acum mai bine de 20 de ani, împreună cu soțul meu, ne-am dorit să explorăm împreună universul fantastic al bijuteriilor și să împărtășim cu pasiune fiecare poveste desenată în aur. Ne-am petrecut mult timp în atelierele maeștrilor bijutieri și am învățat, cu o determinare specifică tinerilor temerari, despre procesul de creație și producție, am trecut atât prin estetică, dar și prin funcționalitate, prin selecția materialelor și îmbinarea pietrelor prețioase; am trecut prin multe provocări deloc simple, însă ne-a fost clar amândurora că aceasta este calea. Cred că deja am menționat două dintre atributele majore care ne-au fost combustibil natural: pasiunea și determinarea.

Ce înseamnă un diamant pentru dvs.?

O promisiune, o viitoare amintire prețioasă.

În ce relație ați spune că sunt românii cu diamantele? Le preferă aurului sau altor pietre prețioase?

Cu siguranță, ultimii ani ne-au demonstrat deschiderea pe care noi, românii, o avem pentru produsele excepționale, cu un deosebit caracter de unicitate. Ponderea bijuteriilor cu diamante și pietre prețioase este astăzi semnificativ mai mare decât a bijuteriilor clasice din aur.

Care este portretul clientului Teilor?

Jovial, curios și curajos. Modern, voluntar, pasionat de călătorii, lectură și gastronomie.

Știu că v-ați îmbarcat într-o mare aventură – deschiderea de magazine Teilor în Europa Centrală și de Est –, ce v-a determinat să luați această decizie?

Chiar spiritul de aventură pe care îl avem atât eu, cât și soțul meu. Și curiozitatea. Într-un fel, e ca atunci când am deschis primul magazin în București: ești un brand oarecare într-o mare de branduri și trebuie să-ți găsești locul, să cucerești clienții, să ți-i apropii, să începi să-i cunoști. Deși acum avem mai multă experiență, fiorii pe care îi simți cu orice început de poveste sunt aceiași.

Care este cel mai valoros diamant cu care ați avut ocazia să intrați în contact?

În fiecare an vedem la târgurile de bijuterii cele mai spectaculoase pietre prețioase, care te hipnotizează pur și simplu, îți asaltează inima și imaginația. De exemplu, anul acesta am văzut un colier produs de o casă de bijuterii italiană, care avea ca element central un smarald de 100 de carate. Culoarea era perfectă, tăietura – ireproșabilă, montura – o adevărată operă de artă. Colierul acela era ca o femeie fatală – odată ce l-ai văzut, nu-l mai uiți niciodată.

Știu că filosofia dumneavoastră de business se bazează pe dragoste și respect. Cum aplicați această filosofie în viața de zi cu zi și cât de importantă credeți că este pentru succesul afacerii dvs.?

Cred că sunt două principii care ne-au adus în punctul în care suntem astăzi.  Totul a fost făcut din dragoste – pentru bijuterii și pietre prețioase, pentru eleganță, pentru calitate și cu respect – pentru colegi, pentru clienți și pentru comunitate.

Cum funcționează relația cu soțul dumneavoastră, care vă este și partener de afaceri? Ce provocări și ce satisfacții ați experimentat până acum?

Relația noastră funcționează ca în orice cuplu în care partenerii lucrează împreună: când suntem la serviciu, suntem parteneri de afaceri, când suntem acasă, suntem parteneri de viață. Provocarea cea mai mare – ca pentru toată lumea – e să nu luăm acasă problemele de la muncă. Iar satisfacția cea mai mare acum este să vedem cum toți copiii noștri – cele patru fetițe și Teilor – au crescut atât de frumos. Când ești pasionat de munca ta, întotdeauna găsești o modalitate să împaci și familia, și businessul. Încerc să mențin în echilibru timpul petrecut cu familia și timpul de la serviciu, deși nu e mereu ușor. Ai nevoie de multă disciplină și răbdare.

Ce lecții considerați că ați învățat până acum, care pot fi aplicate și în viața personală, și în business?

Viața personală m-a învățat că norocul ține cu oamenii care muncesc cu pasiune și perseverență. Familia mea numeroasă de acasă și de la Teilor m-a învățat că este foarte important să îi ascultăm și să le fim aproape celor dragi nouă întotdeauna și necondiționat.

Cât de importantă este echipa pentru dumneavoastră?

Echipa potrivită face diferența dintre eșec și succes. Echipa este totul! În povestea Teilor, cu toții suntem norocoși pentru că am reușit să formăm un nucleu puternic, bazat pe aceeași filosofie de viață, cu aspirații și valori comune.

Cum arată pentru dvs. vacanța ideală?

Întotdeauna cu familia, destinația este mai puțin importantă. Ceea ce contează pentru mine este să fim împreună și să ne bucurăm de armonie, este esențial și consider că aceasta este sursa energiei de care avem nevoie în fiecare zi.

Câte magazine Teilor estimați că vor exista peste zece ani? Și, tot atunci, unde v-ați dori dvs. să vă aflați?

Aș vrea să spun doar ce simt fără nicio urmă de îndoială: Teilor va fi un brand internațional care va avea o misiune extraordinară și se va exprima prin colecții de bijuterii unice, magazine cu design excepțional și experiențe complete. Unde voi fi eu? Eu îmi doresc ca NOI să fim împreună, înconjurați de oameni buni, tot în familia TEILOR.

Geanina Enache poartă un costum Nissa.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii