FacebookTwitterLinkedIn

Am avut mereu convingerea că oamenii care reuşesc cu adevărat să revoluţioneze ceva pe lume sunt cei capabili să-şi şlefuiască până la perfecţiune un talent sau o abilitate trecută cu vederea de ceilalţi. Steve Jobs, spre exemplu, a studiat caligrafia, preocupat de estetica ce avea să asigure cândva victoria Apple în faţa concurenţei. Salvatore Ferragamo a studiat anatomia, pentru a crea cei mai comozi pantofi, intraţi deja în legendă.

Și, de când am răsfoit prima oară albumul despre Roberto Cavalli făcut de Javier Arroyuelo în 2003, m-a impresionat interesul pe care designerul italian l-a mani­festat, încă din anii ’70, pentru imprimeuri şi texturi, întocmai elementul care avea să-l propulseze în moda internaţională.

Cu o diplomă în Textile Print de la Institutul de Artă din Florenţa, Cavalli a inventat o tehnică revoluţionară de imprimeu pe piele, în paralel cu experimentele sale patchwork, cu diverse tipuri de materiale. Eforturile creative în acest sens i-au adus primele contracte cu Hermès şi Pierre Cardin şi, în 1972, primul boutique sub nume propriu, la Saint-Tropez.

Patruzeci de ani mai târziu, creaţiile sale se vând în magazine flagship din Londra, Paris, Madrid, New Delhi, Tokyo şi New York, iar din decembrie un boutique monobrand  „Roberto Cavalli“ se află şi la Bucureşti, în cadrul galeriei de lux „The Grand Avenue“, din incinta JW Marriott.

Cu o suprafaţă de 150 de metri pătraţi (şi o investiţie totală de 600.000 de euro), magazinul surprinde chintesenţa stilului Cavalli: eleganţă modernă, cu un strop de strălucire, îndrăzneală şi chiar voluptate. „Am decis să deschid un boutique la Bucureşti pentru că acest oraş reprezintă, în viziunea mea, una dintre cele mai noi pieţe pentru modă şi lux.

Cred că româncele vor fi nişte cliente minunate, pentru că stilul meu li se potriveşte perfect“ a fost mesajul oficial transmis de către Roberto Cavalli, cu ocazia deschiderii magazinului. Având în vedere că multe dintre vedetele din showbiz-ul autohton se declarau deja, de ani de zile, cliente fidele, sunt convinsă că mica profeţie a lui Roberto se va adeveri foarte curând.

Pe lângă colecţiile feminine prêt-à-porter, vor fi disponibile ţinute elegante de seară, dar şi accesorii precum genţi, pantofi, ochelari de soare, articole de plajă, ceasuri, ca şi colecţiile pentru copii. În total, în magazin se află 130 de piese diferite marca Roberto Cavalli, din colecţiile Toamnă-iarnă 2012 şi Cruise 2013, dar şi parfumul ce poartă numele designerului: o aromă puternică, temperamentală, condimentată cu note de piper roz, portocale şi tonka.

Decorat cu materiale produse în Italia exclusiv pentru Roberto Cavalli, magazinul de pe „The Grand Avenue“ are o podea realizată din bucăţi de cuarţ maro închis, amestecat cu praf de cristal pentru a capta lumina.

Detaliile care completează spaţiul sunt fotoliile şi otomanele din piele de culoare maro închis, cu finisaj patinat, în tandem cu cele din piele de piton imprimat şi cu covoarele maro din piele de ponei. Atmosfera „very Cavalli“ m-a dus, fără să vreau, cu gândul la ultima mea escapadă la Florenţa şi la deliciosul latte macchiato băut în „Cafeneaua Cavalli“ de pe Via della Spada. Pentru că da, Roberto Cavalli deţine şi două cafenele, una la Florenţa şi cealaltă la Milano: un desfrâu de brioşe şi prăjituri italieneşti, plus câteva zeci de tipuri de cafea, într-un decor caracterizat de celebrul şi mult-râvnitul animal print specific brandului.