FacebookTwitterLinkedIn

Forbes România a discutat cu Cristina Căpitanu și Elena Oancea, cofondatoare Lemon Interior Design, despre design în România și nu numai.

 

  1. Cum a luat naștere Lemon Interior Design?

Elena: Viața noastră a luat o întorsătură neașteptată prin 2006, 2007, când am început împreună un business de retail pentru decorațiuni interioare și mobilier, cu patru showroom-uri în spații comerciale din București. Au fost etape diferite de evoluție, de perfecționare, au fost ani in care am început să ne informăm foarte mult, să ne documentăm, să urmărim proiecte și designeri de afară. A fost un parcurs cu multe urcușuri și coborâșuri, un drum care ne-a ajutat să evoluăm și să învățăm din toate proiectele noastre de success, dar și din greșelile pe care le-am făcut.

Cristina: Am început acest business inițial ca retail și astfel am pătruns ușor, ușor într-un domeniu fascinant. Ne petreceam zile întregi în birou, dedicând timp fiecarui proiect, încercând să răspundem fiecărei solicitări cu cele mai bune soluții. Clienții din showroom au început să ne ceară sfatul și în privința amenajării spațiului, a modului în care trebuie puse împreună anumite decorațiuni sau piese de mobilier și încet, încet s-a conturat o nouă direcție atât în evoluția noastră profesională, cât și a businessului. Așa se face că trecerea către designul de interior devenise cumva o necesitate.

Elena: Așa s-a născut Lemon Interior Design, care a crescut de la an la an, iar acum are deja două divizii – una pentru amenajări rezidențiale, una pentru office – și o echipă profesionista de tineri arhitecți și designeri cu experienta valoroasa în domeniu și viziune creativă.

  1. Cum este să lucrați “în familie”?

Cristina: Noi două ne completăm foarte bine, avem abilități și înclinații care ne ajută să gestionăm toate situațiile care apar în specificul business-ului nostru. Ne înțelegem din priviri, știm când ceva nu este pe placul celeilalte, știm la ce să ne așteptăm una de la cealaltă. În plus, faptul că ne putem baza una pe cealaltă în orice situație a contat și contează enorm în tot acest parcurs al nostru.

  1. Care este partea creativă și care este partea business din parteneriatul vostru?

Elena: Ne completăm foarte bine. În timp ce Cristina este foarte bună pe împărțirea spațiului, eu sunt foarte implicata pe partea tehnică a procesului creativ, iar la mood/concept și armonia pieselor ne completăm reciproc. N-aș spune că ne-am împărțit atribuțiile între creație și business, ci mai degrabă că am preluat coordonarea anumitor divizii: Cristina a rămas mai aproape de proiectele rezidențiale, în vreme ce eu corodonez portofoliul office. Însă știm foarte bine că fiecare dintre noi două poate acoperi oricând orice proiect Lemon.

  1. Când ați decis mutarea într-un nou sediu?

Cristina: Odată cu finalizarea clădirilor de la One Floreasca City, am luat hotărârea să ne mutăm și biroul. În ultimii ani echipa noastră a crescut mult, odată cu diversificarea business-ului și a proiectelor, așa că biroul de la One Herăstrău Park devenise cam micuț. Pentru noi este o bucurie să ne aflăm alături de echipa noastră în acest nou spațiu amenajat chiar de noi, după viziunea noastră, într-o comunitate modernă care se formează la One Floreasca City, un proiect emblematic pe harta Bucureștiului, după părerea noastră. Noul birou Lemon este gândit ca un concept integrat si unitar, în care clienții pot găsi inspirație, se pot bucura de un moment de liniște, în care discutăm despre proiectele pe care urmează să le implementăm, este un spațiu în care echipa noastră poate lucra creativ si inovator și prin care sperăm să oferim celor care ne vizitează o doză de frumos.

  1. Ce este special la noile birouri? Ce vă place cel mai mult la noul spațiu?

Elena: Dacă vorbim strict de biroul Lemon, ne place, așa cum spunea și Cristina, sentimentul de comunitate, faptul că ne aflăm într-un ansamblu care oferă acces la numeroase facilități, experiențe gastronomice, spații verzi sau sport, dar și faptul că este o clădire certificată verde ce pune accent pe calitatea mediului pentru cei care lucrează acolo.

  1. Lemon Design s-a dezvoltat organic în perioada pandemiei. Care au fost provocările și care au fost avantajele acestei perioade?

Elena: Așa este, noi chiar înainte de pandemie am deschis divizia office – Lemon Office Design – și ne bucurăm că am reușit într-un an plin de provocări să creștem această divizie, să menținem un ritm constant al tuturor proiectelor, dar și să mărim echipa. A fost un an cu mult neprevăzut, dar pe segmentul pe care activăm noi interesul crescut al oamenilor pentru spații care sunt confortabile și sigure, care răspund noii realități a însemnat și multă activitate pentru noi.

  1. Cum merge piața de design? Ce tendințe ați observat și implementat în acest an?

Cristina: Piața de design nu a cunoscut un declin în pandemie, chiar dacă anumite procese tranzacționale au încetinit, interes a existat, iar mici întârzieri cu plățile nu au afectat evoluția business-ului. Pe segmentul rezidențial, am observat că oamenii au devenit mai interesați de propriile case, și-au dorit fie o casă mai mare, cu terasă sau spații verzi, fie au vrut pur și simplu să își reamenajeze locuința pentru ca aceasta să fie multifuncțională și mai primitoare, sa ofere armonie. Segmentul home & deco este unul care a crescut foarte mult în pandemie în ceea ce însemnă retail, iar zona de design interior nu a făcut excepție. Oamenii vor să fie înconjurați de frumos, mai ales că au petrecut mai mult timp acasă decât în alți ani, casa devenind pentru multi dintre noi centrul tuturor activitatilor.

Elena: Pe zona office paradigma s-a schimbat destul de mult. Noi credem că office-ul trebuie să învețe de la rezidențial, să integreze elemente de wellbeing, abordare cu care noi am și debutat odată cu divizia office, chiar înainte de pandemie. Așadar, spațiile de birouri trebuie să fie acum mai mult ca oricând moderne, eficiente, certificate, să respecte criterii sanitare care garantează revenirea în siguranță la lucru, să integreze elemente de design confortabil, care pun accent atât pe intimitate, cât și pe lucrul în echipă. Nu în ultimul rând, să fie plăcut și reconfortant din punct de vedere estetic.

  1. Ce vă doriți pentru business-ul vostru în următorul an?

Cristina: Ne dorim să creștem business-ul, atât pe rezidențial, cât și pe office, vrem să continuăm proiectele internaționale de amenajări interioare, așa cum au fost cele din Franța, Spania sau Emirate, ne dorim inspirație și idei creative și sperăm să putem contribui și noi la creșterea industriei de design din țara noastră.