FacebookTwitterLinkedIn

Companiile încep să fie tot mai preocupate de acțiunile pe care le întreprind concurenții lor din piață, iar 26% dintre firme vor aloca în acest an bugete suplimentare pentru investiții în zona de competitive intelligence.

„Impactul costruirii în interiorul organizațiilor a unei culturi de intelligence competitiv poate susține creșteri ale vânzărilor de până la 15 %”, susține George Alexe, Managing Director al Krugman & Partners.

Datele colectate despre competitori îi ajută pe managerii companiilor să își ajusteze strategiile de business.

În România, piața de competitive intelligence este estimată la 2 milioane de euro.

Dacă în 2018 companiile care accesau servicii de intelligence competitive alocau bugete de până în 25.000 de euro pe an, în 2023 bugetul alocat a fost dublat.

Instrumentele de analiză cele mai solicitate de către companii sunt analiza și profilingul competitorilor, battlecards, analiza de macromediu, precum și rapoartele periodice pentru managementul executiv.

Cele mai importante surse de colectare a informațiilor sunt, de cele mai multe ori, reprezentate de proprii angajați ai companiei și colaboratorii, aceștia fiind cei mai bine conectați cu industria, precum și analizele win/loss și activitățile de research.

Sectoarele în care instrumentele de competitive intelligence sunt la un nivel ridicat de maturitate sunt cel farmaceutic și software & IT.

Analiza datelor devine din ce în ce mai importantă pentru companiile din întreaga lume, iar managerii alocă din ce în ce mai multe resurse pentru a culege informații din piață, pentru a-și putea păstra competitivitatea.

Peste 85% dintre participanții la un studiu realizat la nivel internațional de către Crayon consideră că datele structurate devin informații care, utilizate intr-un mod constructiv, pot constitui un diferențiator considerabil în piețele în care activează.