FacebookTwitterLinkedIn

Antreprenoriatul este un sport de echipă”, afirmă Mihaela Rus, una dintre cele mai puternice femei de afaceri din domeniul advertisingului și managerul singurei agenții din afara Bucureștiului în top 20 al agențiilor de publicitate, realizat anual de Forbes România. De 26 de ani pe piață, Vitrina Advertising rămâne reperul publicității din Transilvania.

„Vitrina este parte activă a generației care a făcut trecerea de la comunism la piața liberă și a construit practic în România sectorul publicității, inexistent înainte de 1990. Foarte puțini din cei care au pornit în acest domeniu în anii ’90 mai sunt azi în activitate, fiindcă te consumă puternic și te solicită imens. Au rămas puțini jucători mari cu capital integral românesc; cele mai multe agenții fac parte acum din structuri multinaționale”, afirmă liderul agenției care a lucrat până acum pentru dezvoltarea a peste 500 de branduri, potrivit propriilor estimări.

„Am crescut împreună cu piața, am învățat împreună și unii de la alții. Îmi amintesc cu plăcere și acum pionierate în industrie: mii de copii care desenau împreună cu creta pe asfalt de 1 iunie; sute de studenți la Ziua îndrăgostiților, organizat în premieră; prima rețea națională de outdoor; publicitate pe mijloacele de transport în comun; primul departament de strategie…”, spune Mihaela Rus.

Compania înființată în 1992 la Cluj-Napoca are acum clienți pe tot teritoriul țării – de altfel, din 1997 a deschis și o reprezentanță în București. „Poate că dacă eram din start în București n-am fi crescut cu aceleași rezultate. Noi ne-am poziționat corect și ne-am adaptat la rolul de lider în Transilvania. În București, ardelenii sunt văzuți ca oameni serioși, harnici și pricepuți, iar acest lucru constituie un avantaj de poziționare în relația cu clienții”, explică antreprenoarea. Pe de altă parte,  piața de advertising a evoluat enorm în cele aproape trei decenii de la Revoluție. „Acest sector, alături de tehnologia informației, telecomunicații, cinematografie, evenimentele muzicale și alte câteva au înregistrat cele mai spectaculoase evoluții în ultimele decenii și nu raportează decalaje semnificative față de competențele și standardele de performanță contemporane din cele mai evoluate țări ale lumii”, consideră directorul general al companiei care a încheiat anul 2017 cu afaceri de 10,4 milioane de lei și 42 de angajați.

„Se dezvoltă acum în România concepte, campanii și servicii de comunicare care oricând pot fi comparate cu cele din țări cu o istorie și tradiție mult mai consistente. Vedem acest lucru și la întâlnirile cu partenerii din Advertising and Marketing Independent Network, rețea care are membri din peste 50 de țări de pe tot mapamondul și unde Vitrina reprezintă România. Avem aici servicii comparabile și corect adaptate pieței românești.”

„Avem norocul că suntem o națiune foarte creativă și curioasă, că avem o producție constantă de talente tinere, care studiază și cercetează enorm, mai ales în mod independent, fiind la curent cu ce e nou și bun la nivel mondial. Așa că, de la prăpastia care exista în anii ‘90 între nivelul nostru de competențe și cel al țărilor din Vest, astăzi putem discuta de la egal la egal în ceea ce privește seturile de competențe și capacitatea specialiștilor din această industrie. În plus, astăzi avem mult mai multe metode și instrumente pentru a cunoaște mai bine consumatorul și a aborda corect și sistematic orice campanie de promovare”, concluzionează CEO-ul Vitrina Advertising.