FacebookTwitterLinkedIn

După o experiență de 15 ani în domeniul furnizării de echipamente comerciale, Eduard Daniliuc (foto) s-a gândit la modul în care ar putea să inoveze o întreagă industrie, estimată la 350 de miliarde de dolari la nivel global și, alături de fratele său Victor Daniliuc, a fondat ProfiCircle.

Start-up-ul lansat recent este un marketplace pentru digitalizarea proceselor de licitații pentru proiectele de amenajare a spațiilor comerciale, asemănător eMAG.

„Va fi o schimbare radicală în domeniu. Platformele e-commerce B2B în industria de echipamente comerciale sunt practic inexistente, poți găsi agregatoare de companii din domeniu, care sunt utile pentru cercetare, dar nimeni nu plasează comenzi online. Comunicarea, cererile de ofertă și plățile se fac la fel ca în anii ’90. Noi aducem ceva absolut nou pe piață, deocamdată feedback-ul pe care l-am primit de la parteneri și investitori e absolut încurajator, ne poziționăm ca first mover,” spune Eduard Daniliuc, cofondatorul ProfiCircle.

Cum se diferențiază această soluție și ce beneficii aduce pentru utilizatori? Practic, platforma aduce în același loc cererea și oferta de echipamente comerciale – furnizorii și clienții, făcând procesul achiziționării mult mai ușor. ProfiCircle funcţionează ca o companie de tip SaaS (Software as a Service), oferind o gamă completă de servicii pentru un comerciant sau un lanț de retail care are nevoie de amenajarea unui spațiu sau depozit, spre exemplu. În cadrul platformei, într-un singur loc, clienții pot găsi toate serviciile necesare pentru proiect, de la furnizori, subcontractori, până la arhitecți, designeri sau companii de transport etc.

„Este un ecosistem în care clientul poate să inițieze un proiect și poate să-l ducă până la capăt, comunicând cu toate părțile implicate într-un singur loc, în online”, adaugă Eduard Daniliuc.

Platforma este destul de ușor de folosit atât pentru clienți, cât și pentru furnizorii de echipamente comerciale, subliniază Ana Maria Pascu, Customer Development Manager ProfiCircle (foto).

„Cumpărătorul trimite o cerere, cu o schemă de depozit, clientul completează online RFP-ul (request for proposal), cu ajutorul unui consultant tehnic oferit de ProfiCircle. Pasul următor include trimiterea RFP-ului către designer-ul selectat, care completează proiectul tehnic. Clientul îl vede și își dă acordul, apoi se stabilește o licitație de către consultant, se lansează și este propusă, de asemenea, și o listă a potențialilor furnizori. Furnizorii înscriși în platformă primesc o invitație de a participa la licitație, trimițând apoi oferte. După ce se încheie licitația, clientul vede cele mai bune trei oferte, selectând-o pe cea mai potrivită”, spune Ana Maria Pascu.

În plus, ProfiCircle le pune clienților la dispoziție opțiunea de a obține o finanțare pentru proiecte, a cărei rambursare se poate întinde până la șapte ani, în cazul în care au de respectat un buget foarte strict.

În comparație cu demersul făcut în prezent de către companiile care au nevoie de echipamente comerciale, demers ce include multe telefoane, e-mailuri, timp pierdut și riscuri mult mai mari, conceptul propus de ProfiCircle își propune să simplifice acest proces întru totul, fiind ușor de utilizat.

Conform lui Eduard Daniliuc, o soluție asemănătoare cu ProfiCircle nu mai există în nicio altă țară. Cofondatorul adaugă faptul că afacerea este gândită pentru a fi scalată la nivel internațional.

„Deși am început în România, acesta nu este un proiect pentru o singura țară. Este ușor scalabil, deoarece în fiecare țară avem nevoie doar de parteneri locali pentru subcontractori, producătorii fiind aceiași. Până în septembrie vrem să lucrăm doar în România, și apoi să ne începem activitatea în Franța și Belgia. România este o țară mai mică, dar credem că putem avem o cotă mai mare în piața locală. De anul viitor vrem să lansăm serviciile și în America de Nord, pentru că dacă nu începem să ne mișcăm, în acea zonă poate apărea concurența”, spune Eduard Daniliuc, care, alături de echipa sa, își dorește să aducă o schimbare pe această piață.

O altă provocare a acestei industrii este că majoritatea participanților fac parte din generația Millennials, care folosesc tehnologia cu o lejeritate foarte mare, astfel că și companiile trebuie să își adapteze modelele de business la comportamentul angajaților lor.  Conversațiile telefonice și întâlnirile sunt deja de domeniul trecutului, tinerii vor servicii rapide și eficiente.

Chiar dacă platforma ProfiCircle a fost lansată recent, părerea clienților care au folosit deja platforma este una pozitivă, adaugă Ana Maria Pascu. Proiectul a fost demarat în iulie 2018, platforma fiind lansată în variantă simplă în decembrie 2019. Până acum, în business a fost investită o sumă de aproximativ 110.000 euro.

ProfiCircle are un model de business care se bazează pe două surse de venit, abonamente și un comision din tranzacțiile efectuate prin intermediul platformei.

În ceea ce privește prețul proiectelor de pe platformă, acestea variază de la 5.000 de euro la 20.000 de euro, însă, în anumite cazuri, în funcție de complexitate, acestea pot ajunge și la sume foarte mari, chiar și la 1 milion de euro pentru o singură achiziție – dacă luăm exemplul depozitelor automatizate, acesta fiind noul trend al industriei. În România piața de soluții de echipamente comerciale este estimată la 250-300 mil. euro, fiind în creștere cu 8% anual, conform cofondatorului ProfiCircle.

„Când ești un start-up într-o piață dinamică, soluțiile sunt mult mai avansate. Digitalizarea din prezent și toate instrumentele de care dispunem în online ne-au ajutat foarte mult, deoarece acestea deja existau, mai aveam nevoie doar de o idee, iar aceasta a venit cu ușurință”, mai spune Eduard Daniliuc.

El adaugă că ProfiCircle poate fi considerat un market network: „Market de la market place, network de la social network. Acest termen a fost dat de un analist de la un fond de investiții din SUA, care a prezis acum doi ani că viitorul marketplace-urilor va fi reprezentat de dezvoltarea platformelor de market network, care îmbină atât componenta de achiziții de produse, cât și pe cea comunicării.”

Pentru anul acesta, ProfiCircle estimează o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro și țintește atragerea unei finanțări de 400.000 de euro, bani care ar urma să fie redirecționați în dezvoltarea platformei și a echipei, care până în decembrie 2020 ar trebui să aibă 20 de membri.

Eduard Daniliuc mai speră, totodată, ca business-ul pe care l-a fondat să fie „un alt unicorn din România.”

„Până în septembrie vrem să lucrăm doar în România, și apoi să ne începem activitatea în Franța și Belgia”, adaugă Eduard Daniliuc, cofondator ProfiCircle