Cautare




, Staff

Industrie |
|

My story: Istoria frumuseții

O afacere de familie este valorificată cu succes de mai bine de un secol de existență. Cum a reușit un brand de BEAUTY să reziste pe piață un timp atât de îndelungat?

Istoria unuia dintre cele mai cunoscute branduri din industria de cosmetice a început în urmă cu 109 ani, la Paris, când chimistul francez cu origini germane Eugène Schueller (foto) creează prima sa vopsea de păr, cu denumirea „Auréole”. Chimistul pune bazele companiei sale, sub numele Société Française de Teintures Inoffensives pour Cheveux, în anul 1919.  Producătorul francez cunoaște treptat succesul, pe măsură ce reușește să-și introducă produsele în saloanele pariziene de înfrumusețare.

La un an după încheierea Primului Război Mondial, compania franceză a lui Schuller, al cărei scop era să promoveze inovația în industria frumuseții, avea doar trei angajați. Până în 1950, ajunge la 100, până în 1984 la 1.000 de angajați, iar în prezent numărul lor se situează la circa 20.000.

Vopselele de păr concepute de L’Oreal încep să cunoască un succes tot mai mare, pe fondul integrării femeilor pe piața muncii și, totodată al interesului crescut al acestora pentru modul în care arată. Nevoia tot mai mare de înfrumusețare a susținut existența unei cereri tot mai mari pentru acest tip de produse. Dezvoltarea brandului devine treptat vizibilă și peste granițele țării, în state precum Italia, Austria, Belgia, Olanda, Marea Britanie, ajungând până în Statele Unite ale Americii, Canada și Brazilia.

Citește și: My story: Cum arată povestea fostului contabil Philip Knight, deținătorul celui mai de succes grup de articole sportive și vestimentare?

Anul 1925 marchează introducerea unui produs conceput pentru a deschide culoarea părului, creând nuanțe aurii care conduc la un aspect mai natural pentru părul blond.

Pe lângă contribuția sa din industria de beauty, Eugène Schuller este considerat unul din pionierii publicității, iar acest aspect se datorează dezvoltării unor noi metode de promovare a produselor. Este cazul afișelor imense de pe fața clădirilor, în care sunt ilustrate loțiunile de păr L’Oreal. De asemenea, antreprenorul a contribuit la dezvoltarea spoturilor radio, prin intermediul cărora sunt identificate caracteristicile brandului, redate pentru prima dată sub formă melodică.

 

Antreprenoriat în familie 

Pe 21 octombrie 1922 se naște fiica lui Eugene, Liliane Henriette Betsy Schueller, care la vârsta de cinci ani rămâne fără mamă, ceea ce o determină să aibă o relație mai strânsă cu tatăl său. La doar 15 ani, începe să lucreze într-una din fabricile tatălui său, unde activitatea sa principală era să combine ingrediente și să eticheteze recipientele de șampon. La 28 de ani, tânăra se căsătorește cu politicianul André Bettencourt, iar cinci ani mai târziu se naște fiica lor Françoise Bettencourt Meyers, cea care moștenește în prezent afacerea.

După decesul tatălui său, în 1957, Liliane încredințează businessul celei mai bun prieten al său, François Dalle, care rămâne pe poziția de președinte până în 1984. Începând cu acest an, brandul cunoaște o perioadă de ascensiune continuă, redată de investițiile masive în domeniul cercetării.

Printre cele mai notabile achiziții realizate de L’Oreal de-a lungul vremii se numără cea a Synthélabo, în 1973, grup care a fuzionat cu Sanofi în 1999, devenind Sanofi-Synthélabo. La 17 martie 2006, L’Oréal cumpără compania de cosmetice The Body Shop pentru suma de 562 de milioane de lire sterline.

Liliane Bettencourt s-a stins din viață pe 21 septembrie 2017, la vârsta de 94 de ani. Locul său a fost preluat de Françoise Bettencourt Meyers care, împreună cu familia moștenește 33% din acțiunile companiei. Averea sa este estimată în prezent la valoarea de 42,2 miliarde de dolari, asigurându-i acesteia poziția cu numărul 18 în clasamentul Forbes al celor mai bogați oameni ai planetei.

Compania franceză activează pe piața din România începând cu anul 1998, iar anul trecut a înregistrat o majorare de peste 10% a afacerilor, ajungând la suma de aproape 370 de milioane de lei, potrivit datelor disponibile.

Citește și: My story: Testamentul unui comerciant de mobilă

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii