FacebookTwitterLinkedIn

A evoluat organic în cadrul companiei, începând cu rolul de coordonator de vânzări, devenind ulterior director de vânzări, pentru 3 ani, iar din 2015 este director general al grupului de firme Prodplast. “Cunoscând în detaliu toţi clienţii companiei şi nevoile acestora, mi-a fost mai uşor să dezvolt relaţia cu aceştia şi să putem îmbunătăţi parteneriatele companiei,” spune Tudor Georgescu.

Top ,,30 sub 30″, ediția 2017

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Compania investeşte mult în cercetare, dezvoltare şi inovaţie pentru a fi în pas cu noua revoluţie tehnologică. “Ne concentrăm eforturile spre a rezolva unele dintre problemele principale ale industriei româneşti, precum lipsa valorii adăugate şi a inovării în industrie. Majoritatea producătorilor de plastice (şi nu numai) din România sunt ancoraţi în modele de business de tip <<commodity>>, unde produc volume mari cu marje mici, în pieţe cu risc ridicat. Inclusiv noi ne-am confruntat cu această problemă şi încercăm să întrerupem acest model nesustenabil,” explică Tudor.

El spune că a restructurat activitatea companiei Prodplast, care anul acesta aniversează 60 de ani de existenţă, iar în următoarea perioadă vor lansa proiecte noi, precum: producţia de filament pentru imprimare 3D, dezvoltarea consumului de ambalaje din plastic biodegradabil şi producţia de compounduri pentru cabluri electrice speciale cu rezistenţă mărită la foc.

“În curând vom lansa compania Prodplast BIO, un nou concept ce se va concentra pe dezvoltarea vânzării de bioplastice şi ambalaje biodegradabile în regiune,“ afirmă Tudor Georgescu.

Tranzitia către economia circulară

Este pasionat de munca sa şi astfel este la curent cu noul model economic ce implică un consum conştient, responsabil faţă de mediul înconjurător, sustenabilitate şi un accent pe siguranţa produselor. “De exemplu, ne preocupă lansarea pe piaţă a unor produse ce vor îmbunătăţi performanţa cablurilor electrice în timpul incendiilor. Există polimeri moderni cu performanţe extraordinare în acest domeniu,” precizează Tudor.

Pentru că este pasionat de subiectul bioplasticelor îşi doreşte, ca împreună cu echipa sa să schimbe cultura locală în ceea ce priveşte consumul responsabil al ambalajelor. Prin aceste produse şi prin investiţii în echipamente performante de reciclare consideră că poate contribui la conştientizarea problemei reprezentate de plastic în societatea modernă şi la tranzitia către o economie circulară eficientă a plasticelor. Economia circulară se bazează pe un sistem în care totul este refolosit şi nimic nu este pierdut, astfel evitând epuizarea resurselor finite.

“Înţelegem că pot exista efecte dăunătoare ale producţiei industriale şi tocmai de aceea una dintre ambiţiile mele este ca în următorii ani să avem un rol determinant în realizarea obiectivelor de sustenabilitate impuse la nivel european,” mai spune Tudor.

Ultimii doi ani au reprezentat recorduri de profitabilitate ale companiei cu rezultate operaţionale notabile pentru această industrie. Este mândru de faptul că a reuşit să creeze o echipă nouă, orientată spre performanţă, păstrând alături de el oamenii esenţiali companiei, cu experienţă de durată în producţia maselor plastice şi îl preocupă cu precădere transferul de know-how către noua generaţie.

Prodplast este listată pe categoria principală a Bursei de Valori Bucureşti, cu un apetit investiţional semnificativ pentru piaţa românească. Tudor a coordonat plasamentele societăţii în investiţii imobiliare (Veranda Mall Obor), producţie (Romtatay SA) şi alte investiţii profitabile pe piaţa de capital locală.

În 2016, pe fondul rezultatelor operaţionale pozitive, Tudor Georgescu a coordonat investiţii totale de 3 milioane de Euro în achiziţia şi amenajarea unui nou ansamblu de fabrici în Buftea în care intenţionează să mute operaţiunile companiei cât de curand.

Din cariera sa de antreprenor, Tudor a învăţat să identitice oportunităţi şi să nu mai investească resurse în proiecte fără viitor. A mai învăţat că profitul oportunistic şi imediat nu este o bază solidă de creştere şi că de multe ori creează mai multe probleme decât rezolvă. A mai învăţat, de asemenea că nu există satisfacţii profesionale fără o viaţă personală echilibrată, în care să dedice timp pasiunilor sale. Îi place foarte mult să călătorească şi şi-a propus ca până la 30 de ani să viziteze 50 de ţări, obiectiv ce a fost recent îndeplinit.

Cu gândul la podgoria de vinuri

Îşi doreşte ca Prodplast să devină un model de bune practici pentru generaţiile viitoare şi să continue să dezvolte produse inovatoare pe piaţa industrială a plasticelor din România şi din regiune.

I-ar plăcea ca într-o bună zi să poată deschide o mică afacere, precum o prajitorie de cafea de specialitate sau o podgorie de vinuri.