FacebookTwitterLinkedIn

Luca Știrbăț are 21 de ani și este cofondatorul Creative Motion, o agenție de tech formată exclusiv din tineri sub 25 de ani. Apetitul pentru domeniul IT a pornit în copilărie, când a primit cadou de la părinții săi un calculator pe care se juca jocuri video. Asta până într-o zi, când și-a cumpărat Battlefield 3 și a realizat că PC-ul său este incapabil să susțină noul joc fără un upgrade serios al componentelor sale. În acest fel, a ajuns să îi placă mai mult să demonteze și să reasambleze piesele calculatorului decât să se joace pe el.

Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Luca a continuat să se dezvolte la Colegiul de Informatică Tudor Vianu din București, unde a început să studieze programare și robotică. „Am început o echipă mică de robotică alături de colegul meu Călin Ungurean, în 2016, când eram clasa a IX-a. Ușor, ușor, de la roboți lego am trecut la kit-uri de roboți, după aceea la dispozitive electrice și electronice, iar mai apoi, în mod natural, la software. În momentul de față, ne ocupăm de tot ce funcționează cu ajutorul curentului electric”. În paralel, tânărul a urmat cursuri de actorie și a descoperit astfel cât de mult îi place să comunice, să prezinte și să convingă oamenii. „Când le combini, rezultatul e unul simplu: business în tech”.

Primul său job a fost în rolul de Business Operation Assistant la Adobe, unde a învățat să lucreze într-un colectiv extins și să asigure buy-in-ul din partea stakeholderilor companiei. Luca Știrbăț a fost apoi profesor la grădinița Teko Kindergarden, la Școala Generală Ken Academy și la Liceul Learnity, iar în paralel a urmat cursuri de antreprenoriat. „Sufletul meu a rămas însă la Creative Motion, care în momentul de față dezvoltă patru linii de business interne: ntropy – mobilier modular printat 3D orientat către studenți, Cruze – aplicație de corporate carpooling cu optimizarea traseului, BLINKR – vesta smart pentru bicicliști care îi ajută să semnalizeze și Guyde – un sistem de automatizare a proceselor de pick and place în eCommerce-uri mici și medii. Pe lângă liniile de business interne avem și proiecte externe de care ne ocupăm, printre care aplicația Antreprenoria pentru Romanian Business Leaders, Jaxi – o platformă de haine second-hand în Africa de Sud, Levento – o agenție de growth-hacking în Suedia și HERD – o aplicație de one-day jobs pentru Marea Britanie.”

Iată cine sunt tinerii din promoția 2021 – Forbes 30 sub 30

În cadrul startup-ului regăsim 23 de tineri care lucrează în sistem de voluntariat sau freelancing. Creative Motion a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 20.000 de euro, iar în primele trei trimestre din 2021 a ajuns la afaceri de peste 50.000 de euro, cu o marjă de 10% profit. „În viitorul apropiat ne uităm să francizăm sistemul creat intern către Olanda și Italia, iar ulterior către Japonia și Statele Unite. Pentru fiecare linie de business internă avem câte un plan sau o strategie, dar organizația noastră se focusează pe atragerea a cât mai mulți tineri de mare valoare în cadrul echipei pentru a le oferi cât mai multe oportunități de creștere și dezvoltare.”