Vlad Marincaș a studiat Economie și Finanțe în cadrul mai multor universități din Germania, iar timp de trei ani a lucrat în domeniul cercetării și a predat la Universitatea din Osnabrück. La Banca Centrală Europeană a muncit un an, unde s-a concentrat pe Politici Microprudențiale și Stabilitate Financiară, zone legate de teza sa de doctorat.
Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Pasiunea pentru Inteligența Artificială (AI) a descoperit-o atunci când a decis să nu mai continue cercetarea academică, reorientându-se către modelarea matematică aplicată în probleme practice.
De doi ani, tânărul este CEO & Data Scientist la InsightOut Analytics, o companie de consultanță pentru Data Science, Machine Learning și AI în zona de e-Commerce și Internet&Media, cofondată în 2019 de către Vlad, Raul Mazilu (Data Analyst), Tudor Goicea (CRO) și Lisardo Erman (CTO). „Ideea de startup am avut-o cu ceilalți colegi încă de pe vremea facultății. La momentul respectiv nu aveam multă experiență, așa că și-a văzut fiecare de drum. Pe măsură ce am avansat în carieră, mi-am dat seama că fundamentele matematice și de progamare pe care le dobândisem din studiul economiei ne puneau în poziția favorabilă de a dezvolta modele de AI, un domeniu comlex și interesant. Intuiam și faptul că firmele nu se folosesc de datele de care dispun la adevăratul lor potențial și că astfel ar fi nevoie de soluțiile pe care noi le propunem.”
Iată cine sunt tinerii din promoția 2021 – Forbes 30 sub 30
InsightOut Analytics a livrat pentru jucători importanți și își continuă traiectoria de creștere și în străinatate, intenționând să integreze toate nevoile de pe piață într-o platformă care să ofere o imagine holistică a datelor și perfomanței companiilor, dar mai ales, care să le ofere tool-urile de AI necesare pentru a putea fi competitive în piața de e-Commerce de astăzi; cu alte cuvinte, un AI e-Commerce Assistant. „Avem clienți mari atât în România, cât și în străinătate. Ne gândim și la o rundă de finanțare în viitorul apropiat. (…) Interesul companiilor în a adopta astfel de soluții este în continuă creștere. Firmele conștientizează că deciziile bazate pe date sunt superioare celor bazate strict pe intuiție și că algoritmii de Machine Learning pot reprezenta un avantaj competitiv decisiv. Nu în ultimul rând, România stă bine la capitolul resursă umană, cu programatori foarte bine pregătiți, care sunt capabili să livreze soluții complexe la un preț competitiv față de vestul Europei.”