FacebookTwitterLinkedIn

 

 

 

Procesul de globalizare al unei companii devine un pas natural în momentul în care acumulează experiență vastă în mai multe regiuni ale lumii, așa încât nu mai există frontiere între activitățile pe care le desfășoară și totul este bine conectat. Pentru că nu e deloc un proces rapid sau facil, un lider are nevoie de constanță în execuție, consideră Cristi Movilă, care conduce activitățile companiei VTEX în regiunea Europei Centrale și de Est, care include piețe precum România, Cehia, Slovacia, Bulgaria sau Polonia. „Este important să-ți urmărești propria viziune și obiectivele mari, dar la fel de important este să-ți păstrezi constanța în execuție pentru a-ți consolida poziția de lider. Aceste două caracteristici sunt fundamentale pentru a putea ajunge și a rămâne lider”, spune el.

Provocarea comună pe care businessurile le întâlnesc în drumul lor spre globalizarea operațiunilor poate fi depășită prin mai multe acțiuni însă niciodată fără o mentalitate care să le susțină. Expansiunile globale de succes au în spate lideri care gândesc proactiv, care documentează și prevăd tendințele emergente, acționând asupra lor în mod deliberat și în timp util, iar din poziția sa de Eastern Europe General Manager & EMEA SVP VTEX, Cristi Movilă consideră că în acest proces este vorba despre execuție, viziune, focus și consecvență. De asemenea, el mai spune că trebuie să vezi contextele favorabile de pe anumite piețe și să profiți de acestea, să fii pregătit. „Nu miza pe noroc, acesta nu poate fi măsurat, nu este scalabil și nu te poți baza niciodată pe el. Însă când apare, profită!”, adaugă Cristi Movilă, care afirmă că a încercat mereu să aibă un plan de acțiune pentru greșelile pe care le-a făcut. „Au fost și cazuri în care m-am înșelat asupra anumitor aspecte, așa cum se întâmplă în orice business. Am întâmpinat dificultăți și nu am rezolvat proiecte așa cum mi-aș fi dorit. Am amânat proiecte de suflet în care mi-aș fi dorit să investesc mai mult din timpul meu”, completează oficialul, care consideră că „întotdeauna puzzle-ul deciziilor și greșelilor te schimbă: ceea ce acum evaluezi ca o decizie bună, în timp se poate dovedi o greșeală, și invers. Depinde foarte mult de context și de ce anume vrei să vezi în decizia respectivă.”

În ceea ce privește transmiterea valorilor de marii lideri către viitorii antreprenori, Cristi Movilă susține că este importantă o implicare activă în procesul educațional și oferă exemplul VTEX, care are un parteneriat cu Universitatea Politehnica din București, unde din 2022 va fi inclus un curs opțional de programare în e-commerce pentru studenții din anul III. Cursul urmărește să transforme domeniul ecommerce într-un subiect atrăgător pentru studenți. „Este un curs introductiv al cărui scop este să sublinieze flexibilitatea și numeroasele posibilități oferite de platformele moderne de e-commerce”, a adăugat Cristi Movilă.

VTEX, una dintre cele mai mari platforme de comerț digital din lume, este o companie originară din Brazilia, care se află în proces de extindere globală. Compania este lider în accelerarea transformării comerțului digital din America Latină, având clienți la nivel global precum Walmart, Carrefour, Motorola, Stanley Black & Decker, Nestle, Coca-Cola, AB InBEV sau Mazda. Platforma VTEX este concepută în conformitate cu standarde și funcționalități de tip enterprise-level, numărând peste 2.000 de clienți cu peste 2.500 de magazine active în 32 de țări. Unul dintre cele mai importante evenimente ale companiei a fost lansarea la Bursa de Valori din New York, în vara anului acesta.