FacebookTwitterLinkedIn

Rareș Bănescu, Founder & CEO Retargeting.biz

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale companiei dumneavoastră în acest an?

Principalele obiective sunt scalarea pe două direcții: atât pe verticală, prin achiziția de clienți noi în Europa Centrală și de Est, cât și pe orizontală prin dezvoltarea de features noi pentru pool-ul de clienți existenți. Ca și target pentru anul în curs avem extinderea portofoliului la 2.000 de clienți, penetrarea a două piețe noi din Europa și menținerea ritmului alert de dezvoltare a produsului prin integrarea serviciilor conexe comerțului electronic.
Ca și realizări, la finalul Q3 am atins 85% din planul inițial ce se întinde pe toată durata anului, veniturile generate pe grupul de firme ce controlează activitatea Retargeting.biz fiind de 3 milioane lei.

Care sunt principalele repere ale activității companei/grupului în primele luni ale anului (cifră de afaceri, profit, investiții sau orice alt indicator pe care îl considerați relevant)? Cum au evoluat acestea comparativ cu anul trecut și care sunt estimările pentru întreg anul?

Ca metrice relevante în business-ul Retargeting.biz avem: numărul de clienți, valoarea medie per client, churn rate-ul și media de viață a fiecărui client. Sunt parametri la care lucrăm constant să îi îmbunătățim.

Comparativ cu anul trecut, toți acești parametri sunt optimizați prin eforturile întregii echipe și sperăm să îi îmbunătățim constant. Modelul nostru de business deși se bazează pe volum, încercăm să dezvoltăm o relație personală cu fiecare client astfel încât să contribuim concret la dezvoltarea afacerilor clienților noștri.

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?

Dacă ne referim la un termen mediu de 1 an de zile, ne dorim ca Retargeting.biz să devină un must în e-commerce și o aplicație general folosită de marea majoritate a antreprenorilor ce activează în comerțul electronic. Cum vrem să facem asta? Prin adăugarea de features noi, cum ar fi integrările cu Google (Google Programmatic Remarketing) și Facebook (Facebook Dynamic Ads), dezvoltarea unei matrice de Inteligență Artificială (AI) și prin optimizarea platformei încât aceasta să fie easy to use și plug and play.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Deja la acest nivel pot să afirm că facem business world wide, nu doar în România. Ca să răspund totuși la întrebare, eu am intrat în antreprenoriat după criza din 2008, motiv pentru care nu cunosc “vremurile bune” de dinainte, iar pentru mine piața actuală este una foarte bună. Într-adevăr, există câteva piedici din punct de vedere al legislației, care este uneori încărcată sau greoaie, însă România a devenit un hub în domeniul inovațiilor în IT și nu numai. Dacă aș putea, aș schimba motto-ul firmei în “Made in Romania and proud of it”.

Faptul că am fost votați de piața din e-commerce din Europa “Best Marketing Automation Tool” în 2017 este o motivație suplimentară.

Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?

Cum am spus anterior, am intrat în mediul antreprenoriatului în 2012, cu toate acestea am învățat câteva lecții: să fii ponderat în viața profesională, că adaptabilitatea are un rol important, dar și faptul că uneori insistența este un lucru bun.

Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să intre în profesie?

Sa creadă în puterile lui, să nu se demotiveze ușor și să realizeze că fiecare eșec este o îmbunătățire a muncii anterioare.

De la cine ați învățat cel mai mult pe parcursul carierei?

Au fost mai multe persoane de la care am învățat și aici mă refer la factori externi, nu la cei din familie. Dacă ar fi să numesc 3 persoane care mi-au marcat cariera, ele ar fi:

– Alwin Van Es – olandez, primul mentor, de la care am învățat partea de sales și online

– De la Mugur Frunzetti, care este și unul dintre acționarii companiei Retargeting.biz, am învățat puterea marketingului

– Marcel Ciachiriș – de la care am învățat să am o gândire corectă și coerentă în business.

Care sunt valorile companiei dumneavoastră?

Retargeting.biz este un produs de automatizare destinat magazinelor online ce personalizează comunicarea cu utilizatorii, crescând astfel vânzările magazinelor. Ca și valori avem inițiativa, entuziasmul și pasiunea pentru lucrurile făcute corect și bine de la bun început. Suntem o echipă de 28 persoane, o echipă tânără și energică și încercăm să arătăm asta în toate acțiunile noastre.

Cum vă recrutaţi angajaţii în condiţiile crizei de personal calificat, cum îi pregătiţi şi cum le creşteţi performanţele? Cum vă asiguraţi de implicarea angajaților? Cum îi motivaţi?

Recrutarea nu este o problemă pentru că avem un produs inovator și marea majoritate a profesioniștilor vor să lucreze cu noi pentru că suntem o provocare. Menținerea interesului și creșterea performanțelor, acestea sunt mai dificil de făcut, însă faptul că suntem o echipă destul de omogenă ne ajută foarte mult.

Periodic avem evenimente în care ne implicăm colegii, fie că este vorba de teambuilding-uri, conferințe, deplasări internaționale sau workshop-uri.

Cum menţineţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională?

Momentan, viața profesională are o pondere destul de ridicată în împărțirea timpului meu și consider că este normal până la un punct. Odată cu trecerea timpului acest aspect se va echilibra de la sine.

Care sunt pasiunile dumneavoastră?

În timpul liber revin către pasiunile mele, scufundările, motociclismul și bineînțeles, călătoriile.

Ce înseamnă pentru tine Best Marketing Automation Tool și care au fost criteriile de selecție?

Premiul este o recunoaștere a muncii din ultimii 5 ani de zile a întregii echipe Retargeting.biz. Este acordat de un grup de comerț electronic cu membri din Ungaria, Ucraina, Polonia, România, Italia și UK. Ei au făcut o analiză a tuturor softurilor similare, le-au testat pe diferite magazine online, iar rezultatele noastre, ușurința de setare a conturilor, faptul că poți să utilizezi softul în câteva minute, și UX-ul au fost factori ce ne-au clasat pe prima poziție, deși am avut concurenți din UK, Finlanda, Rusia, concurenți cu bugete mult mai mari decât ale noastre.