FacebookTwitterLinkedIn

Corina Bârlădeanu, General Manager și fondatorul agenției 2ActivePR

Sprijin pentru inovației

Pentru a inova trebuie să pui sub semnul întrebării status quo-ul. Ba chiar, mai mult decât atât, să propui un mod nou de a face lucrurile, revoluționar: mai eficient, mai frumos, mai rapid. Mă refer aici la trecerea la un alt nivel, la o nouă abordare.

În cazul nostru, considerăm ca mediul de lucru pe care îl întreținem este unul care încurajează inovația. Acest lucru implică și faptul că am trecut de complexul specific relațiilor publice în care ideile creative vin cu precădere de la agenția de creație a clientului și că frecvent ne punem întrebarea „Cum putem face lucrurile altfel?”.

Mediul propice dezvoltării inovației face referire și la client: ne-ar ajuta pe toți din industrie dacă clientul ar înțelege că putem veni cu propuneri inovative atâta timp cât ne dă termenul limită care permite gândirea și răzgândirea până se naște o propunere inovativă.

Nevoia de inovație

Problema este că MAJORITATEA organizațiilor doar pretind că susțin inovația, dar prea puține dintre ele o și fac. Din punctul meu de vedere, inovația are nevoie de timp și resurse, de luxul de a nu ne grăbi să facem un lucru și sunt puțini cei dispuși să facă astfel de investiții pe termen lung.

Evoluția industriei

Industria de comunicare are un rol foarte important în schimbarea paradigmei de comunicare. Pentru a reuși să comunicăm autentic vom avea nevoie de inovație. În acest caz, inovația, din punctul meu de vedere, trebuie să-și adune forțele din asumarea puterii și responsabilității unei comunicări între organizații și oameni,  care astăzi este atât de directă.

Rolul eșecului

Eșecul de moment, de etapă, este ocolul prin care se ajunge la inovație. Foarte puțini avem momente de „Evrika!”, în urma cărora să se nască, imaculată, inovația. Ea se „întâmplă” by trial and error.