Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Andreea Florea: „Cred că în procesul de inovație, eșecul poate să ne arate ce este frica și cât de adânc poate săpa”

Inovația este o temă sensibilă în comunicare. Nimic nu este nou sub soare, dar parcă ceea ce ai realizat acum, diferit de alții, pare să fie o inovație. Granița dintre vechi și nou, dintre depășit și revoluționar, este dificil de trasat. Tocmai de aceea, am căutat să obținem câteva răspunsuri legate de inovație din partea unor oameni care lucrează în industria de comunicare.
andreea florea photo (1)

Andreea Florea, Managing Partner Brandtailors

Forbes: Ce înseamnă pentru dvs inovația? Cum sprijiniți procesul de inovație în agenția dvs.?

Andreea Florea: Personal, am ales să rămân la sensul vechi, profund și original al termenului „inovaţie”, cel strâns legat de revoluție, de schimbare a paradigmelor și a lumii. Continuu să numesc orice alte inițiative care nu se ridică la acest nivel utilizând termeni mai modești, dar mai cinstiți: ajustări, schimbări, îmbunătățiri, încercări și experimente.

În cazul Brandtailors, putem vorbi despre experiementele organizaționale și îmbunătățirile pe care le infuzăm în fiecare aspect al agenției, de la modelul de business și maniera în care relaționăm cu clienții, până la abordarea strategică a proiectelor. Acest tip de abordare explică şi decizia lansării diviziei Sigla și Lozinca, într-un segment diferit de preț, pentru a putea avea acces la categorii de clienți neadresați până în prezent de nicio altă agenție de branding. Iar prin această nouă linie de business ne poziţionăm încă odată ca o echipă care vede dincolo de brief și arată clientului nu numai ce cere, dar și ce credem că are cu adevărat nevoie.

Dincolo de aspectele ce ţin de realităţile imediate ale pieţei, ne preocupă redefinirea a ceea ce credem că știm din punct de vedere al teoretizării disciplinei de branding.

Cum vom redefini loialitatea de brand, după ce, mi se pare evident, asistăm la decesul realității pe care o denumește? Vom reuși vreodată să izolăm efectele branding-ului de alte activități comerciale și de comunicare? Vom putea uniformiza diferențele enorme de rezultat între numeroasele abordări de brand valuation printr-o metodologie cu adevărat holistică? Răspunsurile la astfel de întrebări au potențialul de a genera inovații în industria de branding.

În cel mai larg sens, cred că astăzi inovația este o temă cu atât mai necesară cu cât semnificaţia termenului se diluează în fiecare an. Dacă în urmă cu 10 ani, inovației îi era rezervat spațiul de lângă numele lui Steve Jobs și al altora ca el, astăzi considerăm inovație o aromă nouă pentru un produs vechi, trecerea de la ambalarea la pungă la ambalarea la pachet sau introducerea funcției de live chat pe website-ul companiei. Cred că am face un mare serviciu termenului de inovație dacă l-am evita intenționat câțiva ani, ca să încercăm să stopăm puțin inflația care îl caracterizează, să îi redăm gloria de mult apusă și să fim și noi sinceri cu noi înșine privind caracteristicile și finalitatea a ceea ce creăm.

Forbes: De ce au companiile nevoie de inovație? Dar agenția dvs., în special?

Andreea Florea:În lumina evoluțiilor din ultimii ani, cred că ne-am convins cu toții că în business nu mai există conceptul de stagnare. Poziția oricărui brand evoluează sau involuează în funcție de deciziile pe care le iau cei responsabili să-l crească.

În Brandtailors, ca și în general, inovația, chiar și privită în sens larg, este o condiție pentru supraviețuire. Nevoile de schimbare și adaptare nu mai sunt semnale de alertă organizațională, ci constituie ritmul firesc de evoluție cotidiană.

Forbes: Cum ați descrie evoluția industriei de comunicare în ceea ce privește investițiile în inovație?

Andreea FloreaActivăm într-o industrie în care e greu să vorbești despre inovație. Încă nu ne-am adaptat global la o serie de tendinţe manifeste la clienți și la consumatori deja de câțiva ani buni.

În locul inovației, aș invita mai degrabă industria de comunicare din România la o serie de investiții, la propriu și la figurat, în curaj și sinceritate.

De fiecare dată când un client spune „nu” unei idei pe care noi o bănuim minunată, nu e vina clientului sau a consumatorului că refuză cu obstinație o „inovație”, așa cum ne e încă facil să credem. E responsabilitatea noastră să ne asigurăm că ideea vine la timpul potrivit, că face mai mult bine decât rău și că, din toate brand-urile din lume, se potrivește unuia singur – celui care o semnează.

Forbes:Ce rol joacă eșecul în procesul de inovație?

Andreea Florea: Cred că în procesul de inovație, eșecul poate să ne învețe ce căi greșite să evităm pe viitor, poate să ne înveţe să rămânem pe calea bătătorită şi eficientă, poate să ne arate ce este frica și cât de adânc poate săpa sau poate să ne activeze toate alertele, astfel încât să nu mai eșuăm data viitoare.

Personal, cred că frica de eșec e un dascăl mai bun decât eșecul în sine, deși poate nu atât de memorabil.

(Sublinierile aparțin redacției.)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii