Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Radu Luca: „O inovație care nu servește la nimic și e creată doar de dragul inovației e o idee trăsnită și atât”

Inovația este o temă sensibilă în comunicare. Nimic nu este nou sub soare, dar parcă ceea ce ai realizat acum, diferit de alții, pare să fie o inovație. Granița dintre vechi și nou, dintre depășit și revoluționar, este dificil de trasat. Tocmai de aceea, am căutat să obținem câteva răspunsuri legate de inovație din partea unor oameni care lucrează în industria de comunicare.
radu-luca-465x390

Radu Luca, Managing Director Saatchi & Saatchi România

Forbes: Ce înseamnă pentru dumneavoastră inovația? Personal, cum sprijiniți procesul de inovație în agenția dumneavoastră?

Radu Luca: Într-o definiție simplă, aș spune că inovația vine să aducă elemente de noutate unor produse sau unor servicii deja existente. Este o îmbunătățire, o readaptare la contemporan a stării inițiale a acestora, fără a schimba fundamental scopul pentru care au fost concepute. Mult timp am crezut ca inovația vine în completarea invenției și are menirea de a ține cât mai mult în viață acea idee originală și de a o exploata la maxim.

Să fiu sincer, inovația o sprijin cu bani.

Motivația mea personală și cea a colegilor mei de a găsi idei creative noi, inovatoare în comunicare, este fără preț. În schimb, susținerea acestei idei în fața cumpărătorului implică un efort material uneori considerabil, ca să poți demonstra aplicabilitatea acestei inovații și funcționalitatea ei în timp.

O inovație care nu servește la nimic și e creată doar de dragul inovației este o idee trăsnită și atât.

Forbes: De ce au companiile nevoie de inovație? Dar agenția dumneavoastră, în special?

Radu Luca: Inovația se traduce de multe ori de către companii printr-un plan contemporan de management al resurselor și printr-o nevoie de schimbare a unor politici prăfuite sau ineficiente în contextul economic actual.

Inovația te scoate din rând și te pune într-o lumină mai bling-bling. De aici înainte, gesturile și pașii tăi pe scenă vor fi amănunțit analizate/criticate atât de către viitorii clienți, cât mai ales, de către competiție.

Obiectivul e să persiști în performanță prin inovație, ceea ce este foarte greu în comunicare.

Noua agenție Saatchi & Saatchi România și-a stabilit, încă de la 1 ianuarie 2015 – data preluării de către Grupul Publicis, să readucă standardul de creativitate din rețea, să ofere clienților săi atât platforme complexe de comunicare integrată cât și proiecte punctuale care necesită o gândire granulară.

Indiferent de natura lucrării, se pornește de la studii și analize ale categoriei în care acționăm cât și ale modului de abordare a targetului. Deja, din acest capitol plecăm cu concluzii și idei inovatoare, care ne vor diferenția la final față de celelalte agenții.

Forbes: Cum ați descrie evoluția industriei de comunicare în ceea ce privește investițiile în inovație?

Radu Luca: Investițiile în industrie se referă, în mod prioritar, la segmentul digital. E natural ca digitalul să fie în centrul atenției pentru că, dintre toate canalele, e cel mai generos și „plin de inovație”.

Inovația se găsește din ce în ce mai rar în comunicarea tradițională. E clar că avem în față o nouă formă de comunicare, care se bazează pe cunoașterea segmentelor de consumatori, atât ca profil izolat, dar și ca mental colectiv în comunitatile în care activează.

Investiția în cercetare de piață și comportament de consum cred că vor deveni o prioritate pentru investițiile din industrie.

Forbes: Ce rol joaca eșecul în procesul de inovație?

Radu Luca: Eșecul în inovație vine să-ți demonstreze că investiția pe care ai făcut-o și întregul efort al echipei tale nu au fost suficient de bine calibrate la potențialul de adaptabilitatea la nou a targetului.

Uneori, inovația prematură aduce prejudicii în comunicarea de brand și sperie consumatorii.

Inovația este ca succesul. Depinde de fiecare cum înțelege performanța. Succesul nu e doar al celui care a devenit numărul unu. Succesul este și al aceluia care a reușit să termine cursa. Pentru că asta a fost visul lui. Să-și demonstreze că nimic nu este imposibil.

(Sublinierile aparțin redacției.)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii