Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Răzvan Mătășel: „Nu există om care să poată gândi inovativ și să nu fi înregistrat mai multe eșecuri în carieră”

Inovația este o temă sensibilă în comunicare. Nimic nu este nou sub soare, dar parcă ceea ce ai realizat acum, diferit de alții, pare să fie o inovație. Granița dintre vechi și nou, dintre depășit și revoluționar, este dificil de trasat. Tocmai de aceea, am căutat să obținem câteva răspunsuri legate de inovație din partea unor oameni care lucrează în industria de comunicare.
razvan_matasel.jpg

Răzvan Mătășel, Managing Partner la Arsenoaiei&Mătășel

Forbes: ​Ce înseamnă pentru dumneavoastră inovația? Cum sprijiniți procesul de inovație în agenția dumneavoastră?

Răzvan Mătășel: Noi trăim din inovație, asta vindem. Dezvoltăm tot felul de idei: idei de brand, idei strategice în comunicare, idei creative și idei execuționale. Câteodată, vindem chiar idei de business. Practic, vindem inovație la nivel de idee pentru a rezolva prin comunicare problemele de business ale clienților noștri.

În agenția noastră încercăm să ne păstrăm mereu viu reflexul de a ne întreba „cum ar fi dacă?”. Ideile cu adevărat inovative, cele care diferențiază într-un mod relevant, apar ca răspuns la această întrebare simplă.

Am construit un model de business în care am încercat să înlăturăm toate barierele care, credem noi, că ar inhiba gândirea inovatoare: participăm toți la dezvoltarea de idee fără a crede în pozițiile clasice dintr-o agentie, nu stăm închiși într-un birou, ci schimbăm mereu locul de brainstorming, lucrăm de-acasă, avem timp să ne practicam hobby-urile și nu avem juniori în echipă.

Forbes: De ce au nevoie companiile de inovație? Dar agenția dumneavoastră, în special?

Răzvan Mătășel: În piața românească găsești tot felul de exemple de agenții care caută modele inovatoare de business, dar de cele mai multe ori produsul strategic și creativ nu are pic de inovație în el. Preferăm să lucrăm ca pe vremuri (fără mari inovații), dar să gândim soluții innovative.

Forbes: Cum ați descrie evoluția industriei de comunicare în ceea ce privește investițiile în inovație?

Răzvan Mătășel: Cea mai mare investiție în inovație este investiția în oameni, în seniori, în profesioniști care au capacitatea de a inova.

Nu cred că mai este un secret pentru nimeni că oamenii sunt din ce în ce mai slabi în comunicare și abilitățile lor de a inova, generând idei diferențiatoare, este extrem de limitată.

Tot la fel de adevărat este că a apărut frica de idei inovatoare, întrucât mulți preferă zonele sigure și nu mai vor să riște fiind extrem de nesiguri.

Și astfel, trăim un mare paradox: într-o industrie care a inovat mult la nivel de diversificare a mediilor de comunicare, într-o industrie care ar trebui să trăiască din soluții inovatoare pentru client, se vinde SAFEul și CLIȘEUL.

Forbes: Ce rol joacă eșecul în procesul de inovație?

Răzvan Mătășel: Am vorbit mai sus despre frica de eșec care distruge curajul de a inova și conduce la soluții aflate în zona clișeului.

Nu există om care să poată gândi inovativ și să nu fi înregistrat mai multe eșecuri în carieră. Pentru a putea lucra cu inovație ai nevoie de multe „meciuri în picioare”. Nu prea cred în juniorul care gândește idei inovative. Și din acest motiv nu angajăm decât seniori.

(Sublinierile aparțin redacției.)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii