FacebookTwitterLinkedIn

Radu Ionescu, Managing Director la Kinecto Isobar

Forbes: Ce înseamnă inovația pentru dumneavoastră? Cum sprijiniți procesul de inovație în agenția dumneavoastră?

Radu Ionescu: Inovația este fundația gândirii antreprenoriale – baza piramidei de nevoi ale unui business sănătos, cu atât mai mult în lumea post-2008.

În industria noastră, inovația este cu atât mai importantă cu cât trebuie să fie parte integrantă și din produsul agenției, nu doar din operațiunile interne – este ce așteaptă orice client la fiecare prezentare. De la înființarea agenției (acum 13 ani!), am încercat să insuflu spiritul antreprenorial tuturor colegilor mei – pentru că înglobează tot ce înseamnă inovație (și chiar mai mult): curiozitate, schimbări de direcție în plină viteză, reinventare continuă.

Forbes: De ce au nevoie companiile de inovație? Dar agenția dumneavoastră, în special?

Radu Ionescu: Mai în glumă, mai în serios – ca să trăiască. Cum spuneam, fără să te reinventezi continuu, să regândești operațiunile, să redefinești produsul de agenție este puțin probabil să supravietuiești, cu atât mai puțin să și crești, mai ales de când s-a închis huzureala (și a început criza).

Forbes: Cum ați descrie evoluția industriei de comunicare în ceea ce privește investițiile în inovație?

Radu Ionescu: Toți jucătorii din comunicare înțeleg că, în 10 ani, piața va arăta cu totul altfel, chiar dacă e greu de pus degetul pe scenariul câștigător. Drept urmare, toți jucătorii au început să investească masiv în inovație pentru a fi pregătiți de această revoluție. Un simplu semnal este numărul de achiziții de tehnologie făcute de marile grupuri de comunicare în ultimii doi-trei ani.

Forbes: Ce rol joacă eșecul în procesul de inovație?

Radu Ionescu: Inovația înseamnă să încerci lucruri neîncercate niciodată până atunci – și este o linie foarte subțire între o idee strălucită și un eșec lamentabil. Din fericire, suntem într-o industrie în care ne permitem să eșuăm și nu avem nevoie de ani de pre-testare înainte de a implementa o idee nouă. De multe ori, ca să folosesc o frază din industrie, „facem testarea pe live” tocmai ca să scurtăm drumul (și evident și investiția) de la idee la validarea ei.

(Sublinierile aparțin redacției.)