FacebookTwitterLinkedIn

Cristian Ignat, Chief Canopyst – Canopy

Forbes: Care au fost evenimentele importante din viața agenției/companiei dvs., în anul 2017?

Cristian Ignat: Este un an în care am crescut din toate punctele de vedere, dar am și muncit pentru asta.

Ne-am extins cu un birou la Iași și am lansat propria serie de întâlniri dedicate marketingului online, am adus oameni buni în echipă, am crescut exponențial portofoliul de clienți, am fost invitați la Google Partners Summit în New York, am pregătit câteva mii de tineri în proiectul Atelierul Digital dezvoltat de Google România și Fundația Leaders, am avut o colegă din Australia într-un program de internship, în luna octombrie am fost cea mai vizibilă agenție de digital din România și multe altele. În ecosistemul Canopy e important să spun și de Nopy, pisoiul nostru care a devenit tătic de două ori și a fost cu emoții mari de fiecare dată.

Strict din punct de vedere al business-ului, Canopy a avut o creștere a cifrei de afaceri de 50% comparativ cu 2016.

VEZI BILANȚUL 2017 CU DANA BULAT (UNITED MEDIA SERVICES)

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)

Cristian Ignat: Piața de advertising a crescut, iar asta s-a văzut foarte bine în bugetele alocate pentru online. Noi am gestionat bugete de media prin Google și Facebook de aproximativ 4 milioane euro, față de 1,5 milioane euro în 2016.

Ca observație, bugetele online ale clienților existenți au crescut în medie cu 70%, iar noi am reușit să menținem și profitabilitatea investițiilor făcute.

Cea mai mare provocare în momentul de față este lipsa de oameni specializați, atât de mult a crescut piața. Aș spune chiar că ne-am luptat la nivel de agenții pe oameni, nu pe clienți. S-a ajuns la situații în care am văzut agenții mari delegând juniori fără experiență pentru a gestiona conturi ale clienților și chiar pentru a coordona echipe.

Creșterea pieței nesusținută de suficiente resurse umane și de o investiție majoră în educație va duce la scăderea calității serviciilor oferite de unele agenții.

Noi investim mult timp și resurse în educarea pieței și viitorilor specialiști, ne-ar plăcea să vedem asta și la agenții mari, cu mult mai multe resurse in această direcție.

Am avut multe cereri de colaborare și invitații de participare în pitch-uri, am decis însă să nu afectăm calitatea serviciilor și să le spunem pas până nu creștem echipa actuală.

BILANȚUL 2017 CU BOGDAN TOMOIAGĂ (GRAFFITI PR)

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Cristian Ignat: Până în acest moment nu au fost schimbări cu un impact major și direct asupra business-ul Canopy. Însă, ne bulversează destul de mult modul în care se încep anumite inițiative, iar ulterior se schimbă total direcția. În acest context este dificil să îți planifici corespunzător perioada următoare și să te poți baza pe ceva. Impactul acestor schimbări și decizii se va vedea cu siguranță în 2018.

Noi nu am simțit niciun beneficiu sau siguranță pentru viitor din degringolada guvernului.

BILANȚUL 2017 CU ADINA DUȚU (SMARTPOINT)

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România?

Cristian Ignat: Din păcate, eu sunt convins că va apărea o criză în următoarea perioadă. Mai mult de atât, sentimentul meu este că va fi una mai mare decât cea anterioară.

Ca să vă faceți o idee: anul acesta am primit în jur de zece propuneri de colaborare de la IFN-uri, companii care oferă credite mici și mijlocii. Acest lucru vine în contextul creșterii consumului, dar și a relaxării legislației pentru contractarea unui împrumut. Nu știu cât de protejați vom fi de această criză și nu știu cât de pregatită este România pentru asta.

BILANȚUL 2017 CU ȘERBAN ALEXANDRESCU (HEADVERTIDING)

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?

Cristian Ignat: Un domeniu care evoluează constant de la an la an este e-commerce-ul, mai ales pentru că a crescut și încrederea românilor în mediul online, și aici mă refer la mai multe categorii de vârstă.

Consumatorii comandă online mai des, au început să vadă beneficiile acestui mediu. Dacă ar fi să ne raportăm la câteva segmente pe care mizez ca evoluție, aș menționa magazinele alimentare care vând online.

În plus, pariurile online vor crește și ele în 2018, după ce anul acesta s-au făcut investiții masive în acest sector.

(7 decembrie 2017 – București)