FacebookTwitterLinkedIn

Adina Duțu, Managing Partner la SmartPoint

Forbes: Care au fost evenimentele importante (plăcute și mai puțin plăcute) din viața agenției dumneavoastră, în anul 2017?

Adina Duțu: Avem colegi croați, în Croația, după mai bine de 10 ani de când lucrăm remote cu jurnaliștii de acolo.

Despre 2017 se spune că este cel mai fierbinte an din istoria înregistrată… meteorologic vorbind. Un an fierbinte a fost, în sens pozitiv, pentru industrii diverse pentru care am livrat proiecte care, nu de puține ori, ne-au scos din zona de confort: auto, bănci, DIY, comunicații, construcții, farma, online, tehnologie, bunuri de larg consum.

Aniversăm 10 ani pe piața de evenimente corporate sub numele Conviv, agenția desprinsă în 2007 din SmartPoint.

Pentru că ne-am dat mult de lucru în toți anii care au trecut de când ne-am înființat și nu am fi reușit fără colegii care au condus diviziile de business, le-am propus să ne devină parteneri în agenție cu acte în regulă.

Ne-am încărcat cu multe emoții pozitive, al doilea an consecutiv, renovând o școală mică în care învață clasele 0-IV, într-un sat din Buzau . Ne-am propus să facem asta în fiecare an, în comunități care au nevoie și unde și noi putem susține bugetul. Asta în plus față de proiectele pe care le derulăm, în mod tradițional, în zona de educație și pentru persoane cu nevoi speciale, copii sau adulți.

CITEȘTE BILANȚUL 2017 CU MUGUR PĂTRAȘCU (SCREEN NATIVE)

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)

Adina Duțu: Mai multe pitch-uri, mai multe proiecte, cu cine le lucrăm? Aceasta este întrebarea!

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Adina Duțu: Noi vindem timp… cu condiția că ceea ce rezultă din timpul investit să fie ce are nevoie clientul, ce așteaptă clientul sau ce am promis.

Când folosim această resursă ca să facem planul A, B, C… în funcție de potențialele schimbările legislative, și nu în a genera mai mult business pentru clienții noștri și implicit pentru noi, evident că rezultatul este că mergem cu altă viteză decât cea pe care ne-o dorim. Care este costul de oportunitate? Aș putea doar specula.

VEZI BILANȚUL 2017 CU ȘERBAN ALEXANDRESCU (HEADVERTISING)

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România? Sunteți pregătit?

Adina Duțu: Dacă mă uit la consumul care a crescut cu aproape 8%, peste așteptări, la investițiile care au crescut cu 2%, sub așteptări, și la lipsa de predictibilitate care pune presiune pe mediul de business și inhibă investițiile, ce aș putea aștepta? Un miracol! Analiștii economici fac aceste alăturări și ne trag semnale de alarmă, eu am făcut doar o recapitulare.

Din 2009 începând, lucrăm în fiecare an cu două-trei scenarii. 2009 a fost singurul an cu scădere din istoria de 12 ani a agenției, anticipat și fără să ne pună însă în dificultăți majore. Facem exerciții de creativitate pe buget și pregătim scenarii…

VEZI BILANȚUL 2017 CU RĂZVAN MĂTĂȘEL

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?

Adina Duțu: Cred în creșterea comerțului online, a transporturilor (pe fondul creșterii exporturilor și a comerțului online), a industriei de software, a serviciilor financiare și a serviciilor medicale private. Sunt convinsă că sunt și alte sectoare decât cele pe care le-am menționat mai sus, care vor crește.

(4 decembrie 2017, București)

VEZI TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE ÎN URBAN – NOIEMBRIE 2017