Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Cătălin Pătrășescu: „A trecut de mult vremea accounților pricepuți și buni la toate”

CatalinPatrasescu
A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.

Cătălin Pătrășescu, Managing Partner la SmartPoint

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Cătălin Pătrășescu: Economia se mișcă acum la nivel general cu o cu totul altă viteză în comparație cu anii trecuți. Ritmul accelerat al derulării afacerilor este o tendința de câțiva ani, dar anul acesta am resimțit-o cel mai mult. Ritmul acesta nou pune o mare presiune pe inovare în materie de produse, dar și în materie de modele de business. Pentru a duce un asemenea ritm ai nevoie de competențe diferite față de acum 5 sau 10 ani, ai nevoie de o pregătire diferită și de un ritm de învățare accelerat.

Toate aceste atribute se suprapun pe mai multe componente, clienți, piață și clienți ai clienților, iar asta aduce un grad în plus de complexitate. Produsele pe care o agenție de comunicare le are de oferit în 2014 sunt mult diferite față de anul trecut și foarte mult diferite față de acum trei ani. Ca exemplu, evoluția accelerată a tehnologiei mobile din ultimii doi ani a schimbat rapid și modul în care este consumată cel mai des informația, inclusiv informația de presă. Pentru această tendință am dezvoltat produse noi dedicate mediului digital pe mobil, cu implementare rapidă.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața agențiilor de Public Relations din România în 2014?

Cătălin Pătrășescu: Specializarea este cuvântul pe care îl văd în prim plan atunci când mă uit la 2014. Vorbesc aici de specializarea pe produse de comunicare, dar și pe industrii. A trecut de mult vremea accounților pricepuți și buni la toate și mai nou o provocare complexă poate fi abordată doar integrat, într-o echipă unde fiecare membru/jucător vine cu expertiză complementară și cu experiențe diferite din partea produsului de comunicare. Scalarea proceselor într-un proiect de comunicare devine o competență cheie care vine să construiască pe fundamentul dat de specializare.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Cătălin Pătrășescu: Ca în orice altă industrie, regăsești întâmplări pe mai multe planuri. Orice nemulțumire trebuie să ducă în mod normal către o acțiune, o oportunitate să rezolvi și să îndrepți ceva sau atunci când nu ai aceste opțiuni să treci pur și simplu peste. Nu am ceva special de prins aici.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Cătălin Pătrășescu: Pe termen mediu ne continuăm întărirea prezenței regionale, iar asta se reflectă și în planurile pe care le avem pentru 2015. SmartPoint este prima dintre agențiile de comunicare din România care a mers în țările din fosta Iugoslavie. Am dezvoltat mult încă din 2006 și vedem loc de creștere cu biroul din Belgrad. În 2014, alături de Bulgaria, Croația, Serbia și Slovenia am adăugat proiecte în Bosnia și Herțegovina.

A doua direcție importantă este extinderea portofoliului în cateva zone în care am construit o competență solidă în timp dar și în domenii conexe celor în care activăm în acest moment și care au modele de comunicare relativ similare. În 2014 am început să comunicăm, pe lânga industriile în care activăm tradițional cum ar fi IT, electronice, software, comerț și business online, FMCG, farma, energie, pentru parteneri în industriile de banking și logistică și curierat, ca rezultat al dezvoltărilor la care am lucrat cu mult timp în avans. Construim pe termen lung în tot ceea ce facem și ne uităm la obiective peste câțiva ani de la startul unui proiect de dezvoltare.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Cătălin Pătrășescu: Este un lucru pe care partenerii noștri îl știu pentru că îl repetăm destul de des și este o recomandare generală: la final important este rezultatul, comunicarea este o linie în zona de investiții din P&L-ul unei companii și merită evaluat dupa aceleași criterii legate de cât întoarce în business. O agenție bună face ca această linie să fie o investiție și nu un cost și este nevoie de priceperea oamenilor din agenție și de susținerea partenerului ca lucrurile să funcționeze cu un rezultat bun.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii