FacebookTwitterLinkedIn

Dana Bulat, General Manager, United Media Services

Forbes: Care au fost evenimentele importante din viața agenției dumneavoastră, în anul 2017?

Dana Bulat: 2017 a fost al treilea an consecutiv când agenția noastră a înregistrat creșteri semnificative, de peste 30%, RECMA considerându-ne ca fiind cea mai dinamică agenție în acest an.

Nu numai că am câștigat conturi noi, dar am reușit performanța să nu pierdem niciunul dintre cele existente, în contextul unei piețe foarte dinamice.

Principala mea preocupare a rămas calitatea serviciilor pe care le oferim, valoarea adăugată pe care o generăm clienților noștri, dincolo de aspectele de bază ale activității de zi cu zi și anume media buying-ul competitiv și implementarea ireproșabilă.

Am pus un accent sporit pe trainingul oamenilor în zona de digital full service, de creativitate dar și de dezvoltare personală. Având un portofoliu larg de clienți, cu un know how ridicat și un ritm accelerat de creștere, a fost necesar nu numai să ținem pasul, ci să ne și autodepășim constant pentru a genera această plus valoare, ce definește relațiile noastre de business.

VEZI BILANȚUL 2017 CU BOGDAN TOMOIAGĂ (GRAFFITI PR)

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)

Dana Bulat: Și în 2017, s-au menținut trendurile observabile în 2016: creșterea consumului, influența tot mai pregnantă a tehnologiei și a social media în viața de zi cu zi, frământările din mediul politic. Toate aceste aspecte, și nu numai acestea, și-au pus amprenta asupra modului în care clienții au alocat bugetele de publicitate.

În general, putem observă o creștere a bugetelor totale și a celor de digital, în mod special, deși variația acestora a depins foarte mult și de segmentul de activitate al fiecărei companii. Principalul obstacol în industria noastră cred, însă, că rămâne lipsa oamenilor, atât la nivel de entry level, cât și de specialiști.

BILANȚUL 22017 CU VLAD POPOVICI (KUBIS)

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Dana Bulat: Într-o mare măsură, noi, ca și agenție, suntem afectați în măsura în care clienții noștri sunt afectați. Din fericire, nivelul ridicat de consum a făcut ca anul 2017 să fie un an bun din punct de vedere financiar pentru aproape toate categoriile, inclusiv pentru piața de publicitate. A fost un moment mai sensibil în jurul modificării legii contribuțiilor sociale dar, după ce am înțeles conținutul și implicațiile acesteia, am făcut ajustările necesare pentru ca salariile să rămână neafectate, deci aș putea spune că nu am fost inluențați semnificativ.

BILANȚUL 2017 CU ADINA DUȚU (SMARTPOINT)

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România?

Dana Bulat: Citind mult presa economică și de business, atât din țară, cât și din străinătate, pare că, mai devreme sau mai târziu, vom fi din nou afectați de un recul economic. Cred că este și firesc ca, după perioade intense de creștere, să apară și perioade de slow down sau chiar de scădere.

Să sperăm că am învățat cu toții din greșelile trecute, astfel încât impactul unei potențiale crize să fie mult mai mic decât în trecut.

 BILANȚUL 2017 CU LUCIAN GEORGESCU (GAV)

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?

Dana Bulat: Dacă se va menține trendul din 2017, retailul, farma, comerțul online și, posibil, sistemul financiar-bancar vor înregistra în continuare creșteri ale investițiilor în comunicare.

(7 decembrie 2017, București)