FacebookTwitterLinkedIn

Un exemplu în acest sens sunt procesele fundamentale pe care s-a pus accentul în această perioadă incertă: automatizarea și digitalizarea. Aceste două procese au reprezentat pentru Vestra Industry principalii factori pe care compania s-a bazat în ceea ce privește dezvoltarea strategiei de business.

„În ultimul an, noi am implementat procesul de automatizare acolo unde sarcinile angajaților deveniseră repetitive. Astfel, în urma acestei decizii, o parte din colegii noștri au început să-și desfășoare activitatea în regim de telemuncă”, a explicat Vlad Iftime, Managing Partner Vestra Industry, care a punctat însă că nu este un fan al acestui mod de lucru.

În opinia acestuia, relaționarea exclusiv în mediul online provoacă, la un moment dat, o distanțare și înfrânează dezvoltarea relațiilor cu partenerii, colegii etc.

„Nu sunt neapărat un fan al acestui sistem de muncă. Pentru că, știm cu toții că orice tip de relație, de conexiune, orice tip de proiect se realizează/se încheie între două persoane, nu între două dispozitive. Și atunci, pentru noi, cei care activăm în domeniul vânzărilor, este primordial să ne întâlnim fizic cu oamenii, cu viitorii parteneri. Consider că acest tip de a ține legătura numai prin intermediul mediului online, ne distanțează, ne pune frână în dezvoltarea relațiilor. Iar, din această perspectivă, trebuie să ne recalibrăm”.

Pornind de la acest raționament, Vlad Iftime a și luat decizia ca alături de echipa de HR să caute un model de muncă hibrid, deoarece consideră că lucrul remote nu reprezintă o soluție, cel puțin nu pentru companiile care au ca obiect de activitate comercializare de produse, servicii sau pentru cele care știu că se bazează pe proiectele offline.

„Când vrei să pornești un parteneriat, trebuie să te întâlnești cu persoana respectivă. În opinia mea, în proporție de 60% – 80%, multe decizii se iau la scurt timp după prima întâlnire, pentru că o astfel de întâlnire, în format fizic, te ajută să simți energia persoanei în cauză, să îi citești gesturile, mimica, atitudinea. Cel puțin așa funcționez eu. Și asta, cu…să stai legat în spatele unui ecran, nu știu dacă este o soluție optimă și care să se aplice tuturor business-urilor”.

În ceea ce privește sustenabilitatea corporativă, Vlad Iftime consideră că acest concept înseamnă mult mai mult decât „a folosi becuri ecologice, a recicla sau a fi filantrop”. Pentru a implementa și a dezvolta acest sistem, companiile au nevoie de un context legal în acest sens, de la care să primească imbolduri pentru a evolua pozitiv în această direcție.

„Companiile/antreprenorii trebuie să primească un sprijin în acest sens, acțiunile lor pe acest segment trebuie validate cu un cadru general de lucru, cu politici, cu predictibilitate, cu propuneri de tehnologii la care să avem acces, atunci când, de exemplu, suntem nevoiți să lucrăm în regim de telemuncă”, a concluzionat Vlad Iftime, Managing Partner Vestra Industry.