Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering important Real Estate and Economic news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @andreea__gutu or drop me an email at andree...

Reinventarea României |
|

Dana Dima, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking BCR: “Avem nevoie de educație în toate domeniile și schimbare de mentalități”

Deși pandemia COVID-19 a scuturat din temelii atât sectorul privat, cât și cel public, a adus totodată și o serie de modificări benefice mediului de business și societății în ansamblu, precum accelerarea fenomenului de digitalizare sau implementarea lucrului de acasă.
Dana Dima

Așadar, dacă de ceva timp se tot discuta despre digitalizarea României, pandemia generată de coronavirus a făcut posibilă accelerarea acestui fenomen, iar în aproape trei luni s-au întâmplat lucruri care de altfel ar fi putut dura ani de zile până să fie implementate. Însă, important de văzut în perioada următoare este cum se va păstra suflul acesta al digitalizării.

Dana Dima, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking BCR, consideră că un prim aspect important atunci când este vorba despre digitalizare îl reprezintă încrederea. Ea a constatat că circa 30%-40% dintre cei cărora le era teamă să facă pasul acesta, l-au făcut, fiind determinați și de contextul actual. De asemenea și felul în care se comunică și se explică importanța acestor sisteme digitale clienților poate ajuta la sporirea gradului de încredere în digitalizare. Mai exact, este necesar ca oamenii să înțeleagă că în spatele acestor procese digitale există sisteme de securitate, sisteme informaționale stabile și echipe care veghează în permanență buna funcționare a sistemelor informatice.

“Românii pentru a fi digitali trebuie să aibă încredere și trebuie să fie învățați exact ca la școală. Și acesta este motivul pentru care cu mult înainte de a începe această poveste a coronavirusului, cel puțin la nivelul BCR, am început să introducem în agenții fluxurile digitale. Este potențial. Creșterile sunt fantastice. Dacă mă uit doar la anul ăsta față de anul trecut văd o creștere de 40% a serviciilor și produselor achiziționate digital versus ce s-a întâmplat anul trecut”, spune Dana Dima.

În ultimele trei luni, modul în care au funcționat instituțiile publice a arătat cât de necesară este o reformă și o digitalizare a acestora. Spre exemplu, “fluxurile între bănci și stat au fost îngrozitor de pus la punct”, spune Dana Dima, însă, printr-un dialog au reușit să pună pe picioare un sistem digital, cu toate că nu este stabil pe termen lung. Așadar, din punctul ei de vedere provocarea aceasta determinată de digitalizare trebuie continuată și consideră că un fond mutual al României în care companiile să investească, astfel încât să poată beneficia atât mediul privat, cât și cel public atunci când este necesar, ar putea fi un spijin real.

“Cu siguranță avem nevoie de cât mai mulți antreprenori care să facă acele bucățele mici din tot ce înseamnă ecosistemul acesta digital. Avem nevoie de minți luminate care să-și pună inteligența la dispoziție”, continuă ea punctând faptul că la capitolul digitalizare mediul privat este mai avansat decât cel public. Dar, Dana Dima trage un semnal de alarmă și susține că România are nevoie de ambele sectoare puternic digitalizate. “Schimbarea se va întâmpla dacă se va folosi tehnologia zi de zi”, mai subliniază aceasta.

“Cred că ne trebuie niște pași. Nu trebuie să așteptăm să îl definim pe ultimul, ci putem începe cu primul. Trebuie să avem în vedere toți românii, nu doar mediul urban. Să investim mai mult în mediul rural pentru că avem acolo forță pe care o uităm. Haideți să continuăm dialogul și să nu uităm educația”, a conchis Dana Dima.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii