Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Reinventarea României |
|

Geanina Ioan, CEO & Fondator Chilli Ideas: „Avem nevoie de o educație temeinică cu privire la conceptul de sustenabilitate”

Cu toate că nu mai este o sintagmă cu caracter de noutate – „sustenabilitatea în business” - reprezintă un proces complex, care din păcate, pe piața din România încă nu este foarte bine perceput.
geanina redim

Iar motivul principal care stă la baza acestei situații de facto este o educație individuală, deficitară în ceea ce privește acest domeniu, este de părere Geanina Ioan, CEO & Fondator Chilli Ideas.

Potrivit acesteia, pentru a ajunge la nivelul la care fiecare dintre noi să reprezentăm o verigă importantă în acest lanț al dezvoltării acestui concept, este necesar să parcurgem niște etape bine definite.

„Educarea, informarea corectă și continuă cu privire la acest subiect, perseverența și implementarea de rapoarte non-financiare – sunt pârghiile principale care pot ajuta companiile în a da o formă reală și calitativă acestui concept de sustenabilitate în cadrul business-urilor lor”.

Ce trebuie să facem concret, noi ca indivizi, noi ca organizații, companii pentru a ne cataloga că fiind niște persoane/business-uri pro-sustenabilitate? – este, cu siguranță, o întrebare care a fost și se află în continuare pe buzele multora dintre noi…O întrebare normală și justificabilă, spune Geanina Ioan, mai ales în contextul în care, termenul de „sustenabilitate” a devenit ușor iritant din cauza faptului că acest concept a fost utilizat în prea multe contexte, făcându-se chiar abuz de folosirea lui prin analogie cu termeni diverși, precum „green”, fără însă să aibă o aplicare reală, concretă.

„În momentul în care toate aceste situații au fost puse pe tapet, publicul a devenit confuz cu privire la semnificația acestui concept. Este cumva o reacție normală, pentru că nu știm ce se întâmplă de fapt în spatele utilizării lui, nu știm care sunt acțiunile pe care trebuie să le întreprindem pentru a contribui la punerea în practică a unui astfel de proces”, a explicat CEO-ul & Fondatorul Chilli Ideas.

Geanina Ioan susține că deși există acțiuni pe care le putem realiza la nivel individual și la nivel de organizație, în acest sens, pentru ca acestea să aibă cu adevărat un impact imediat, este necesar ca ele să fie realizate într-un cadru legislativ bine pus la punct.

„Un exemplu în acest sens este taxa pentru plasticul de unică folosință. Aceasta este o măsură care diminuează consumul plasticului. De asemenea, mai există și alte inițiative. Se află în discuții, de exemplu, subiectul cu privire la taxarea dioxidului de carbon consumat de produsele pe care le importăm din statele non-UE  –  și, aceasta reprezintă o măsură cu un puternic efect pozitiv în dezvoltarea conceptului de sustenabilitate”, a mai completat Geanina Ioan.

Fondurile europene oferite sunt privite și în acest sector ca fiind un pas important pentru antreprenori/companii ca să-și demareze proiecte sustenabile sau în drumul lor în a-și reconfigura modelul de business pe această zonă.

Însă, în această etapă, un rol fundamental îl joacă autoritățile, care trebuie să creeze un cadru legislativ stabil și predictibil și prin care să ofere transparență totală la capitolul informare cu privire la fondurile pe care Statul le pune la dispoziția mediului de afaceri.

„Este clar că este nevoie de o mai bună informare cu privire la fondurile pe care Statul le pune la dispoziția antreprenorilor. De asemenea, este nevoie de o stabilitate și de o predictibilitate din partea autorităților. Pentru că este frustrat pentru întreg mediul de business să se schimbe legislația peste noapte, să se modifice prevederi etc., pentru că toate aceste lucruri dau naștere unui mediu instabil, lipsit de certitudini. Și, acesta este unul dintre motivele principale pentru care noi, în România, înregistrăm acest grad mic de absorbție în ceea ce privește fondurile europene…pentru că nu mai avem încredere, pentru că nu știm pe ce ne putem baza și pe ce nu”, a mărturisit CEO-ul & Fondatorul Chilli Ideas.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii