FacebookTwitterLinkedIn

Deși a urmat Academia de Studii Economice, Simona Mitrea (foto) dă curs înclinațiilor sale pedagogice pe care le-a dezvoltat încă din copilărie și în 2011 decide să se dedice exclusiv educației, prin inițierea de programe și teste pentru copiii cu abilități înalte. Ea face astfel primul pas pe calea unui proiect ce îmbină educația cu antreprenoriatul. Acesta se concretizează în 2020, în plină pandemie, prin înființarea Romanian Gifted School, prima școală din România adresată copiilor cu inteligența peste medie, cu vârsta între 2 și 19 ani.

În urmă cu 14 ani, băiatul meu, care în prezent are 22 de ani, prezenta un profil de copil cu abilități deosebite, în modul cum prelucra informația, cum percepea oamenii și mesajele lor, cum prefera să stea în preajma adulților sau cum cerea multe explicații în discuțiile pe diverse teme. De asemenea, el se plictisea dacă mergeam în vizite lungi, căuta să citească sau să deseneze, să scrie scenarii și să le ilustreze. Se comporta altfel decât majoritatea. Drept urmare, am dorit să fie testat, pentru a vedea dacă nu cumva este un copil deosebit. Cristi s-a dovedit a fi așa și acela a fost momentul în care am realizat cât este de important să facem ceva pentru copiii ca el. Noi toți, de la părinți și bunici la pedagogi, ar trebui să ne aplecăm mai mult spre nevoile copiilor cu abilități înaltea declarat Simona Mitrea, fondator și director educațional Romanian Gifted School.

Copiii gifted și sistemul educațional potrivit lor

Pentru copiii gifted, un sistem educational standardizat și teoretic poate să nu satisfacă nevoia de cunoaștere a acestora, deoarece curricula este neadecvată și lipsită de provocări, concentrată în special pe memorare și acumulare de informații pur teoretice, fără aplicabilitate în viața reală.

De aceea, o școală dedicată acestor copii este cel mai potrivit loc unde ei se pot dezvolta emoțional și social și unde predarea este adaptată la stilurile diferite de învățare (secvențial-auditiv, vizual-spațial, kinestezic, orientat spre sens etc.). Romanian Gifted School își propune să analizeze profilul fiecărui copil, prin testări (inteligența fluidă/logică și inteligența cristalizată/dobândită prin limbaj, inteligența socială, emoțională și comportamentală), pentru a putea personaliza procesul educational, furnizând cunoștințe cu aplicabilitate practică într-un mod atractiv, creativ și inovator.

“Trăim cele mai potrivite vremuri în care avem acces la cele mai potrivite metode prin care să descoperim cât mai mulți copii cu abilități înalte, să-i înțelegem și să le dezvoltăm potențialul. La școala noastră, primul pas pentru acești copii este evaluarea lor prin testare” a mai spus Simona Mitrea.

Cum descoperim un copil gifted

La Romanian Gifted School, în ultimii trei ani au fost testați psihometric peste 600 de copii. Evaluarea unui copil se face prin testul Wechsler (WISC IV), cel mai reputat test IQ la nivel mondial pentru descoperirea abilităților cognitive ale copiilor și cel mai popular în arealul copiilor supradotați.

În urma evaluării, specialiștii școlii fac un raport din suma probelor rezultate din testare.

Următorul pas îl reprezintă o vizită de o zi a copilului la școală  și o întâlnire individuală cu părinții în care se discută particularitățile tipologiei copilului. Ulterior, pedagogii și coordonatorii ciclurilor educaționale ale școlii vin cu propunerea detaliată de program educational pentru acei copii care se încadrează în profilul gifted.

Despre: Romanian Gifted School (RGS – www.giftedschool.ro) a fost înființată în 2020 și urmează un curriculum internațional (Bacalaureat internațional și britanic). RGS pune la dispoziție patru programe în care copiii gifted se pot încadra: grădiniță, școală primară, gimnaziu și liceu. Predarea se face în limba engleză. Accentul se pune pe dezvoltarea psiho – emoțională a copilului prin activități coroborate cu pshihologia vârstelor, țînându-se cont de cele trei vârste ale copilului cu abilități înalte, care reies din evaluarea inițială: vârsta biologică, vârsta cognitivă și cea emoțională. Fondator și director educațional al școlii este Simonei Mitrea, trainer și doctorandă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, București, cu tema „Programe pentru copii cu abilități înalte – accelerare și dezvoltare holistică”.

    •    Peste 600 de copii testați psihometric RGS  până în prezent.

    •    Are în portofoliu un premiu internațional – top 100 Education Leaders / GFEL (Globa Forum for Education & Learning), Dubai 2019 și a fost declarată una dintre cele mai inovatoare companii de către publicații economice de notorietate din România.

     •   În școală activează peste 40 de traineri și specialiști din diverse domenii. RGS are legături extinse cu mentori din Statele Unite, Europa, Canada.

    •    Școala dispune de singurul curs din România certificat de Ministerul Educației pentru psihopedagogia copiilor cu abilități înalte și este afiliată WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children).

Contact:   

  📍      București, Strada Măgură Vulturului 77-79, Sector 2

  📞      0730 512 861

     Web: giftedschool.ro

https://www.facebook.com/RomanianGiftedSchool2020

  rogiftedschool

 office@giftedschool.ro