Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

ING România explică de ce nu este pe lista băncilor sistemice din țara noastră: Pentru că este o sucursală, deși îndeplinește toate criteriile BNR și ale BCE de bancă sistemică local

Referitor la faptul că, deși este una dintre băncile din Topul 10 al sistemului bancar românesc, nu se află printre băncile sistemice, reprezentanții ING România, a șaptea bancă din sistemul românesc, în funcție de active, au precizat că sucursala ING Bank Amsterdam din București îndeplinește toate criteriile Băncii Naționale a României și ale Băncii Centrale Europene (BCE) de banca sistemică local, dar este o sucursală a ING Bank Amsterdam, astfel că nu îndeplinește și criteriul local de capital.
ING_Romania-Bank-banca-Romania-Bucharest - Crystal Tower 1

Cele mai recente date ale BNR indică faptul că, începând cu 1 ianuarie 2018, următoarele nouă bănci sunt considerate de importanță sistemică: Banca Comercială Română (BCR), UniCredit Bank, BRD – Societe Generale, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Alpha Bank România, Bancpost, Garanti Bank și CEC Bank. Acestea sunt considerate mari comparativ cu activele sistemului financiar și economie, precum și în funcție de complexitatea și de interconectivitatea cu restul economiei.

Selecția acestora s-a făcut în funcție de scorul obținut peste pragul stabilit pentru desemnarea automată a entităților ca având caracter sistemic, repectiv peste 275 de puncte de bază. Acest scor s-a calculat conform metodologiei armonizate cu Ghidul Autorității Bancare Europene (puncte de bază) și pe baza datelor aferente primului trimestru al anului 2017, potrivit Ordinului BNR nr. 12/2017 privind amortizorul aferent instituţiilor de credit autorizate în România şi identificate de Banca Naţională a României ca fiind alte instituţii de importanţă sistemică (O-SII).

Lista băncilor sistemice, începând cu 1 ianuarie 2018: S-a redus numărul băncilor care pot zdruncina sistemul bancar românesc, în cazul unor probleme

Toate cele nouă bănci sunt între primele zece bănci din sistemul bancar românesc, în funcție de active. Singura bancă din Top 10 care lipsește este ING Bank.

„Sucursala ING Bank Amsterdam din București îndeplinește toate criteriile BNR (și ale Băncii Centrale Europene) de bancă sistemică local, însă, fiind o sucursală a ING Bank Amsterdam (SIFI global), nu îndeplinește și criteriul local de capital. Prin urmare, nu este menționată în Ordinul BNR nr. 12/2017”, au explicat reprezetanții ING România.

Cu toate acestea, la finalul celui de-al treilea trimestru al anului trecut, această bancă a fost considerată de importanță sistemică pentru ING Bank Amsterdam, în baza unei decizii comune a BCE și BNR.

„La finalul Q3 2017, Sucursala locală a ING Bank Amsterdam a fost numită sucursală de importanță sistemică pentru ING Bank Amsterdam, în baza unei decizii comune a organelor competente (BCE și BNR). În consecință, sucursala din România are sisteme de raportare suplimentare către ING Group (și indirect către BCE) privind lichiditatea și indicatori de finanțare netă stabilă, transmise inclusiv BNR-ului, în baza Acordului de Cooperare dintre Autoritățile de Supervizare Financiară din UE”, au detaliat reprezentanții ING România.

ING România a obținut un profit net cu 35% mai mare, la nouă luni, de 391 de milioane de lei

Profitul net al ING România a crescut cu 35%, în primele nouă luni ale anului 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, până la 391 de milioane lei. În aceeași perioadă, ING România a raportat un profit brut de 459 de milioane de lei, în urma creșterii portofoliului, ajustarea nivelului de risc și creșterea numărului de clienți.

La finalul lui septembrie 2017, ING România a marcat o creștere a veniturilor de 22%, față de aceeași perioadă a anului trecut, cumulând 1,059 de miliarde de lei, generată, în principal, de creșterea numărului de clienți și a volumelor de credite oferite, prin toate liniile de business. În schimb, costurile operaționale au crescut la 535 de milioane de lei, fiind cu 14% mai mari, față de aceeași perioadă a anului trecut, influențate de investițiile în infrastructura IT și de cheltuielile cu angajații.

ING România a terminat luna septembrie 2017 cu aproximativ 1,1 milioane de clienți activi în portofoliu (cu 120.000 mai mulți față aceeași perioadă a anului anterior), dintre care 665.000 încasează venituri recurente într-un cont ING, cu 23% mai mult față de septembrie 2016.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii