FacebookTwitterLinkedIn

În aceeași perioadă, ING România a raportat un profit brut de 459 de milioane de lei, în urma creșterii portofoliului, ajustarea nivelului de risc și creșterea numărului de clienți.

Excluzând veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa, raportate la finalul lui septembrie 2016, profitul brut din acest an este mai mare cu 117 milioane de lei, de la 342 de milioane de lei”, au detaliat reprezentanții ING România.

La finalul lui septembrie 2017, ING România a marcat o creștere a veniturilor de 22%, față de aceeași perioadă a anului trecut, cumulând 1,059 de miliarde de lei, generată, în principal de creșterea numărului de clienți și a volumelor de credite oferite, prin toate liniile de business. În schimb, costurile operaționale au crescut la 535 de milioane de lei, cu 14% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut, influențate de investițiile în infrastructura IT și de cheltuielile cu angajații.

Costurile de risc au atins 65 de milioane de lei, o creștere de 21%, corelată cu avansul portofoliului.

„Rata creditelor neperformante a rămas mult sub media pieței (n.red. – 8,3%, în iunie), la 3,6%, la finalul lunii septembrie 2017, chiar cu 0,9% mai mică, față de aceeași perioadă a anului trecut”, au precizat reprezentanții ING România.

Cota de piață a băncii pe creditare a crescut la 8,9%

Cota de piață a băncii pe creditare a crescut la 8,9%, în al treilea trimestru din acest an, ceea ce înseamnă volume de 21,1 miliarde de lei, o creștere de 24%, de la un an la altul.

Comparativ cu aceeași perioadă din 2016, volumul noilor credite de nevoi personale a crescut cu 20%, în ultimele 12 luni, în special datorită procesului de creditare Instant, ce permite clienților să aibă acces la bani în câteva minute. Creditul de nevoi personale Instant a fost digitalizat în luna septembrie, fiind acum disponibil și în Home’Bank, de unde clienții pot accesa, oriunde și oricând, un împrumut în doar 15 minute, printr-un proces complet online”, susțin reprezentanții ING România.

Acest credit are exact aceleași condiții ca și creditul disponibil în agențiile ING, cu aceleași costuri și sumă maximă disponibilă, de 90.000 de lei, fără acte suplimentare necesare. Procesul durează aproximativ 15 minute și nu necesită niciun drum la bancă datorită semnăturii electronice.

Per ansamblu, portofoliul de creditare este echilibrat între persoane fizice și companii (54% versus 46%), împrumuturile oferite IMM-urilor raportând o creștere de 31% comparativ cu aceeași perioadă din 2016.

ING România a atras din partea clienților săi 25 de miliarde de lei în depozite, o creștere cu 21%, ce a dus cota de piață a băncii pe acest segment la 8,3%.

1,1 milioane de clienți activi

ING România a terminat luna septembrie 2017 cu aproximativ 1,1 milioane de clienți activi în portofoliu (cu 120.000 mai mulți față de acum 12 luni), dintre care 665.000 încasează venituri recurente într-un cont ING, cu 23% mai mult față de septembrie 2016, datorită în principal ofertei ING Card Complet (lansată în aprilie anul curent).

Prin această ofertă, clienții care primesc recurent minimum 700 de lei într-un cont ING și fac cel puțin o plată electronică, lunar, au comisioane zero pentru o serie de servicii, printre care retrageri de la ATM, indiferent de banca sau țara de unde retrag banii, costuri zero de administrare a contului sau internet banking, dar și pentru încasări sau plăți”, au detaliat reprezentanții ING România.

ING a terminat luna septembrie cu mai mult de 750.000 de utilizatori activi în Home’ Bank. În medie, un client accesează platforma de internet banking o dată la trei zile. În consecință, și interacțiunile cu platforma au crescut cu 57%, iar vânzările prin platformă cu 47%, față de finalul lunii septembrie 2016.

La finalul lunii septembrie, am atins și un prag de zece miliarde de euro în volumelele tranzacționate de clienții noștri prin ING”, a punctat Michal Szczurek, CEO ING România.

Grupul ING a raportat un profit brut de 1,995 de miliarde de euro, rezultat ce reflectă o creștere a activității influențată de marje sustenabile și costuri reduse de risc. ING Group a crescut și numărul de clienți în trimestrul trei cu 400.000, totalizând acum 36,9 milioane. Valoarea netă a împrumuturilor a crescut cu 8 miliarde de euro, în timp ce volumul depozitelor a cumulat 4,2 miliarde de euro.