FacebookTwitterLinkedIn

Îi plac problemele bine definite. Este mereu deschisă la colaborare și motivată de impactul real și măsurabil. Are o pasiune puternică pentru artă, în special pentru fotografia documentară și de stradă, și s-a specializat în publicitate și în arta Foto-Video.

Născută în București, Andreea Călărașu a studiat la Colegiul Național Iulia Hasdeu, secția mate-info, bilingv engleză și apoi la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, specializarea Publicitate și la Facultatea de Arte Plastice, specializarea Foto-Video. În continuare, aplică la un master de Antropologie și Dezvoltare comunitară și regională la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, pentru a documenta diferite probleme și schimbări la nivel individual, familial sau comunitar. 

Vezi aici LISTA cu PROMOȚIA 30 SUB 30, Ediția 2023

Și-a descoperit pasiunea printr-un exercițiu de experimentare și din multă curiozitate. „M-au ajutat mult internshipurile la început de facultate în departamente de strategie, Școala Art Directors’ Club sau The Alternative School for Creative Thinking, cât și alte programe din cadrul Universității București/Universității de Arte. Acum, strategia a preluat multe forme de expresie pentru mine – de la deep-dive pe subiecte sociale la rezolvarea unor probleme de business, la lansarea unor categorii noi de produse sau, pur și simplu, la empatizarea cu diferiți oameni și stilurile lor de viață. Strategia e integrator pentru day-to-day work și celelalte pasiuni și proiecte personale, fie că sunt expoziții de artă, cursuri de etnografie aplicată ori explorări ale bias-urilor noastre cognitive”, spune Mihaela Andreea Călărașu. 

A început ca Jr. Planner în departamentul de Strategie la agenția de advertising DDB România. A continuat la Jazz Communication, în rolul de Creative Planner aproape cinci ani, iar acum ocupă poziția de Senior Strategic Planner la Jam Session Agency, de aproape doi ani. A lucrat pentru branduri din multe categorii și industrii: de la servicii financiare, medicale, e-commerce & retail, FMCG, household, home & deco până la platforme de entertainment, acoperișuri sau asociații non-guvernamentale. „Mă entuziasmează atunci când văd o problemă bine definită, interes autentic pentru oameni și o echipă deschisă la colaborare. Mă motivează impactul real, măsurabil, concret. Iar de-a lungul anilo, am dezvoltat o predilecție către creative și brand planning – este principalul meu driver de învățare, care mă forțează să întreb constant „de ce?” – de ce luăm anumite decizii, de ce ne este frică, de ce roșim în obraji, de ce ne ținem de mână, de ce nu împărțim grijile cu alți oameni care ne pot ajuta”, afirmă Mihaela Andreea Călărașu.

Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

În paralel, Mihaela Andreea Călărașu construiește și pe plan personal. A publicat documentare despre impactul psihologic negativ & epuizarea fizică a participanților români plecați prin programul Work & Travel SUA și a explorat mediul fotografiei tactile, însoțite de legende Braille, ca metodă de accesibilizare a artei fotografice pentru comunitatea nevăzătorilor din România. „Până acum, număr șapte expoziții solo și de grup, din București până-n Karachi, Pakistan”, adaugă ea.

Despre atuurile României, spune că piața de advertising și media e în creștere și în schimbare, în special când vine vorba de investiții în zona digitală. „Suntem buni la preluarea trendurilor occidentale și la mobilizare, adaptare rapidă, indiferent de contextul care ne este servit. Suntem buni și la nivel de talent și implicare, însă mai avem încă de lucrat la crearea unor strategii long term, nu doar reactive. Există riscul «turnului de fildeș», în care rezolvăm problemele pe o hârtie și nu căutăm cauza lor în profunzime; în impactul tip ripple effect pe care aceste probleme îl au în societate. Este necesară o calibrare între limbaj, autenticitate și empatie, relevanță pentru viața de zi cu zi și o viziune tip puzzle”, explică Mihaela Andreea Călărașu. „Cred că suntem o sumă a oamenilor cu care interacționăm și de la care furăm câte puțin – iar ei ne lasă. Se știu ei și le mulțumesc. Din inimă.”