Dragoș Gal este din Cluj-Napoca și a absolvit programul de licență European Business Management, care se desfășoară pe o perioadă de trei ani în trei țări: Danemarca, Belgia și Marea Britanie. A fost admis apoi la Universitatea Warwich pentru a studia Social Research. „Acum patru ani, am pariat contra valului de păreri și sfaturi și am decis să mă repatriez, după cinci ani petrecuți în vestul Europei la studii”, spune tânărul.
Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Își amintește că pasiunea pentru business s-a născut în perioada liceului, când citea reviste economice online. „Găsisem un interviu cu Warren Buffet și Jay Z în revista Forbes SUA. Am fost pur și simplu absorbit de acea conversație. Pe măsură ce trecea timpul, am început să parcurg tot mai multe materiale legate de business, economie și marketing”.
De-a lungul timpului, Dragoș a avut patru inițiative de a lansa un business în zona digitală și a câștigat competiția susținută din fonduri europene Start-Up AIR, unde sunt selectate 60 de persoane și li se oferă o sumă de maximum 33.000 de euro pentru a-și implementa ideea. „Din antreprenoriat am decis să fac pasul spre intraprenoriat și să accept o funcție de top management la Modulo Stone ca și coordonator al eforturilor de marketing global și dezvoltare de produs.” Aici a reușit listarea produselor în 300 de hipermarket-uri americane pe nișa pieței decorative și coordonarea participării la unul dintre cele mai mari târguri de materiale de construcții din lume, IBS Las Vegas.
Iată cine sunt tinerii din promoția 2021 – Forbes 30 sub 30
În 2020, tânărul a preluat funcția de Chief Marketing Officer (CMO) la Transilvania Nuts, unde a completat gama de produse B2C sub brandurile Nutribon și Transilvania Nuts. „Am început colaborarea cu Transilvania Nuts prin fondarea departamentului de marketing și pregătirea tactică pentru penetrarea mediului de business-to-consumer. Mereu încerc să adopt un framework al unui consultant de management pentru a absorbi informații în mod structurat. (…) În doar 4-6 luni am obținut prezențe majoritare în aproape toate International Key Accounts, dublând astfel verticala de export a nucii ca materie primă.”
Transilvania Nuts a investit 4 milioane euro în facilitatea de producție, având unul din cele mai inovative fluxuri din Europa, iar din această sumă 900.000 de euro reprezintă finanțare nerambursabilă de la Uniunea Europeană. Fabrica se dezvoltă pe 5.500 mp construiți pe un teren de un hectar în comuna Ciugud, județul Alba. În fiecare, compania procesează aproximativ 6.000 de tone de nucă în coajă, atât pentru contractele de furnizare de materie primă, cât și pentru verticala de retail. „Momentan avem în derulare un proiect de modernizare a unității de producție actuală, dar și pregătirea unei investiții pentru a dezvolta o nouă fabrică dedicată produselor B2C. Ca cifră de afaceri, înregistrăm o creștere de două cifre, până la aproximativ 44 de milioane de lei, iar ca număr de angajați am ajuns la cca. 70 de oameni, fluxul de producție fiind foarte bine automatizat.”