FacebookTwitterLinkedIn

Cu părul negru, surâsul larg și silueta fină, Amina Muaddi reușește să umple o încăpere cu râsul ei, dar și cu sunetul discret al tocurilor cui pe care le poartă cu atâta naturalețe. Are în picioare modelul „Malikah“, o pereche de sandale cu aripi de scarabeu, simbolul brandului Oscar Tiye, numele ieșit din imaginația ei cu mai puțin de un an în urmă și intrat deja în vocabularul oricărei iubitoare de modă care se respectă. „Scarabeul este un simbol sacru al norocului, în lumea arabă, de aceea l-am ales“, îmi explică ea. „Un mic scarabeu metalic se află pe talpa fiecărei perechi Oscar Tiye, astfel încât, ori de câte ori porți o pereche, să ai ceva care să te ducă spre lucruri fericite“.

AMIRA STRIPES

Însuși numele brandului are legătură cu       acest simbol sacru: ideea i-a venit Aminei după descoperirea unei vechi bijuterii sub formă de scarabeu, care aparținuse cândva reginei Tiye din Egiptul antic. Alăturând Oscar – „un nume de familie“, după cum explică Amina – a ieșit numele brandului pe care-l rostește admirativ chiar și temuta Anna Wintour, redactorul-șef Vogue America.

CLEOPATRA FLAT SAPHIR

„Am fost atât de emoționată când am cunoscut-o pe Anna Wintour“, recunoaște Amina. „Ca brand aflat la început de drum, ai parte de o gramadă de «prime dăți» unele mai palpitante decât altele“. De la prima pereche de „Oscars“ purtată pe covorul roșu de Zoe Saldana, vedeta din „Avatar“, brandul a ajuns în selecția pretențioasă a marilor concept-store-uri din lume, de la Luisa via Roma din Florența până la prestigiosul The Box din Londra, iar în România, țara în care și-a petrecut o bună parte din copilărie, Amina își vinde creațiile prin atelierul Mariei Lucia Hohan, dar și în magazinele Fashion Victim.

CLEOPATRA SANDAL RED

„Am foarte multe românce printre clientele mele“, zâmbește ea, „și toate au un simț extraordinar al stilului“. Cele mai multe îi amintesc inevitabil de cochetăria bunicii sale din România, una dintre cele mai dragi amintiri din copilărie, păstrată într-un sertăraș prețios al memoriei, împreună cu amintirile din Iordan, cealaltă jumătate dragă a primilor săi ani din viață. „Oscar Tiye a fost, într-un fel, un proces terapeutic pentru mine“, recunoaște ea. „M-a făcut să mă întorc la toate amintirile mele și să revizitez tipare, imprimeuri și motive care erau deja întipărite în mintea mea“.

JAMILA FLAT

Pentru toți cei care au citit vreodată o carte motivațională și au considerat principiile „new age“ excesiv de idealiste, o discuție cu Amina este un duș rece care aproape că te face să te întorci la bibliotecă și să-ți recitești din scoarță-n scoarță toate cărțile despre vizualizarea scopurilor și proiectarea succesului pe termen lung. „Mi-am dorit să fac ceea ce fac acum de când aveam nouă ani“, povestește ea. „Țin minte că mi-am ridicat ochii din revista de modă în care mă uitam și am întrebat-o pe mama ce trebuie să studiez ca să lucrez în domeniul ăsta“. Din acel moment, micuța Amina a știut că vrea două lucruri: să ajungă editor de modă și să-și lanseze propria linie de încălțăminte. Nu haine, nu bijuterii, ci pantofi.

KAMALA FLAT STRIPES

Zece ani mai târziu, după absolvirea cursurilor Institutului European de Design din Milano, Amina a reușit să-și bifeze, pe rând, ambele scopuri: a făcut un stagiu la trustul de presă Condé Nast, ajungând editor și fashion assistant pentru L’Uomo Vogue și, ulterior, pentru GQ America. S-a mutat la New York, apoi a revenit în Italia (atelierul Oscar Tiye se află în apropiere de Veneția) la începutul anului trecut, pentru a-și lansa propriul brand, împreună cu Irina Curutz, o veche prietenă din copilărie. „Lucram cu niște oameni extraordinari în America și experiențele de acolo au fost extraordinare, dar nu mai puteam aștepta să-mi lansez brandul“, își amintește ea. „Nu mai aveam răbdare“.

CASANDRA TALL SAND

Liniile simple, geometrice, dar în același timp extrem de senzuale ale pieselor sale de încălțăminte (cu etichete de peste o mie de euro) au adus rapid brandul pe radarul femeilor interesate de modă din întreaga lume, inclusiv al vedetelor de la Hollywood, iar din acel moment bulgărele a început să se rostogolească. „Întotdeauna am fost de părere că pantofii exercită o putere magică asupra noastră“, zâmbește ea. E ceea ce Amina numește, râzând, factorul-pantof, acel magnetism care ne face să nu ne mai putem dezlipi privirea de o anumită pereche de pantofi, cel puțin până când nu o știm împachetată frumos într-o cutie și gata de luat cu noi acasă. „Gândul că femeile sunt fericite când îmi poartă creațiile mă face și pe mine fericită“, zâmbește ea. „Și voi face în continuare tot posibilul ca asta să se întâmple odată cu fiecare nouă pereche de Oscars“.