FacebookTwitterLinkedIn

Născut în 1914 în una dintre cele mai vechi familii din Florența, cu rădăcini în Renaștere, membru al echipei olimpice de schi a Italiei în 1934, pilot în Al Doilea Război Mondial și politician, Emilio Pucci, marchiz de Barsento, a devenit un fenomen în industria modei în anii ’50.
Pucci este unul dintre cei mai influenți designeri din moda contemporană și unul dintre cei care au contribuit decisiv la impunerea stilului made in Italy, dar și la punerea Peninsulei pe harta mondială a producătorilor de echipament sportiv.


Pasionat de sport, călătorind între palatul medieval al familiei sale din Florența, stațiunile montane din Elveția și insula Capri, Emilio Pucci a transformat casa de modă care îi poartă numele într-un simbol al glamourului postbelic.
Emilio Pucci este, totodată, unul dintre inovatorii modei ca afacere: Pucci a fost unul dintre primele branduri care au avut un logo și unul dintre pionierii extinderii în domeniile conexe modei – decorațiuni interioare, echipament sportiv și accesorii.

Norocul începătorului
Un costum întreg de schi, conceput de Emilio Pucci în 1947, a fost fotografiat pe pârtiile din Elveția de revista Harper’s Bazaar. Pucci a dechis apoi un boutique în insula Capri, unde vindea piese vestimentare practice, relaxate, colorate, de purtat în vacanță, dar confecționate din materiale de calitate și impecabil lucrate – pantalonii Capri sunt un model intrat în repertoriul peren al modei. După ce Marilyn Monroe, Sophia Loren, Jackie Kennedy și Gloria Guinness au început să-i poarte creațiile, Pucci a avut lumea întreagă la picioare.

Prêt-à-porter la calitate haute couture
Ideea lui Pucci era ca îmbrăcămintea să fie practică și elegantă, să te simți confortabil în ea și să nu ai nici un fel de constrângeri în ceea ce privește mișcarea. Rochiile lui sexy, care urmau liniile corpului, aveau un croi simplu și eleganța unor produse haute couture, minus detaliile nepractice (volumetrii, suprapuneri etc) și, desigur, costurile uriașe.
Pucci a fost printre primii antreprenori din modă care au luat în considerare diversificarea brandului, pe care l-a declinat într-o linie de accesorii, parfumuri, covoare și lenjerii de pat, permițând astfel unui număr mai mare de cumpărători să aibă acces la produse de designer.

Prince of prints
Atuurile și elementele de identificare ale lui Pucci au fost culorile tari, materialele și imprimeurile unice, inspirate de originile sale mediteraneene. Combinațiile de culori vesele, de la roz și albastru deschis până la oliv și galben-lămâie, au devenit un reper pentru Pucci, ca și preocuparea designerului pentru materiale ușoare, de bună calitate, obținute prin cele mai moderne tehnologii. Lucrând îndeaproape cu producătorii de textile din Italia, Pucci a brevetat o serie de țesături, între care jerseul de bumbac și jerseul stretch de mătase – materiale ușoare și care nu se boțeau, deci erau ideale pentru garderoba modernă a unei persoane care călătorește mult.

În anii 50, Pucci a început să dezvolte gama sa de imprimeuri, combinând grafica cu forme abstracte, într-un caleidoscop de culori. Rezultatul a fost și rămâne spectaculos – și copiat constant -, fiind practic transpunerea artei pop, în vogă în acei ani, în modă.

Debarcarea în America
Din 1951, Emilio Pucci a început să-și prezinte colecțiile la al său Palazzo din Florența. Prin presa de specialitate, creațiile sale au atras atenția retailerilor americani, Saks Fifth Avenue și Neiman Marcus fiind primii care s-au arătat dornici să le distribuie în SUA. În următoarele două decade, Pucci a devenit brandul favorit al jet-set-ului american.

La mare altitudine
De-a lungul timpului, Pucci s-a implicat în numeroase colaborări, una dintre cele mai reușite fiind conceperea uniformelor pentru echipajele liniei aeriene Braniff International. Într-un registru oarecum asemănător, Pucci a creat logoul pentru misiunea spațială Apollo 15.

Still standing
În 2018, după un amplu proces de restaurare coordonat de Fundația Emilio Pucci, Palazzo Pucci a devenit un spațiu de manifestare artistică. Palatul găzduiește tradiția și cultura brandului Pucci laolaltă cu evenimente culturale și vernisaje.
Din aprilie 2000, grupul LVMH a cumpărat pachetul majoritar de 67% din acțiunile Pucci. Fiica designerului, Laudomia Pucci, este în continuare director de imagine al brandului, ale cărui magazine cu colecții ready-to-wear, încălțăminte sau ochelari continuă să funcționeze în locațiile favorite ale lui Emilio – Capri, Florența, Milano – , dar și în New York, Miami, Hong Kong sau Seul.

foto profimediamages.ro, taschen, emiliopucci.com

Emilio Pucci (1914 – 1992)