FacebookTwitterLinkedIn

Marcela Stancu, People Experience Manager, Genesis Property

Ce ar trebui să facă angajatorii pentru a compensa timpul pe care angajații îl consumă în trafic, spre și de la birou? Care sunt momentele-cheie și acțiunile care fac să merite, cu adevărat, munca de la birou nu doar pentru angajați, ci și pentru business? De ce revin, de fapt, angajații la birou?

Când drumul spre birou se transformă din povară în ceva ce merită, cu adevărat

Factorul perturbator din regimul hibrid de muncă nu este biroul în sine, ci drumul spre și de la birou. Mai exact, timpul din zi alocat transportului. Pentru mulți angajați, mai ales în București, drumul zilnic dus-întors la birou poate dura și peste o oră, iar costul anual poate fi extrem de ridicat, pentru cei care vin cu mașina personală. Iar pe lângă costul financiar, există și costul nevăzut imediat – stresul crescut și amprenta acestui drum dus-întors asupra sănătății mentale.

Soluția corectă este, însă, una simplă: programarea la birou a activităților ce aduc valoare reală în muncă și în echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Iar dacă acest lucru este completat de satisfacerea tuturor nevoilor angajaților într-un spațiu de birouri corect conceput – relaxare, odihnă, natură, divertisment, varietate culinară, experiențe și comunitate, cum este cazul YUNITY Park –, lucrurile înclină și mai ușor balanța către valoarea biroului.

Randamentul investiției, termen uzitat deseori în raportările financiare, se traduce, deja, și în timpul investit pentru lucrul la birou. Mai exact, pentru a avea o zi eficientă la birou, angajatorul trebuie să identifice activitățile care generează un randament maxim atunci când sunt desfășurate la birou, justificând astfel timpul petrecut pe drum.

Această abordare duce la rate de retenție mai mari, dar și la un moral îmbunătățit în rândul angajaților.

Lucrurile esențiale care fac ca lucrul la birou să aibă cu adevărat valoare

Biroul este o componentă esențială pentru sarcinile de durată determinată, cu impact ridicat, care sunt cu adevărat îndeplinite doar prin interacțiunile în persoană.

Training și dezvoltare reală, față în față. În timp ce învățarea digitală poate fi suficientă pentru majoritatea domeniilor, interacțiunile în persoană sunt ideale pentru instruirea aprofundată. Trainerii prezenți fizic pot „citi sala” și se pot adapta la indiciile nonverbale și emoționale ale participanților. Învățarea în grup, prin colegi, ajută la promovarea încrederii, a înțelegerii și a reținerii informațiilor.

Mentoratul și dezvoltarea leadership-ului se „simt” cel mai bine la birou. Vorbim despre un hub vital pentru dezvoltarea profesională, fie că este vorba de integrarea noilor angajați, de coaching sau de cultivarea viitorilor manageri. Navigarea emoțiilor necesită subtilitate și nuanță, lucruri care sunt mai simple de gestionat în persoană. Mai mult, pentru a-și exprima vulnerabilitățile și a admite deficiențele, noii angajați trebuie să aibă încredere în mentorii lor, lucru care nu se poate realiza la distanță.

Colaborarea efectivă apare când membrii echipei se reunesc fizic pentru a aborda provocări, a lua decizii, a crea strategii, a planifica și a ajunge la un consens cu privire la implementarea reală a ideilor transmise în sesiunile de lucru de la distanță. Mai mult, interacțiunile fizice favorizează empatia și cultivă un sentiment de încredere și conexiune.

Cultura organizațională contează, indiferent dacă este vorba de echipe mici, divizii medii sau întreaga organizație – activitățile în persoană cultivă coeziunea și apartenența la grup. Suntem programați pentru conexiuni reale, sociale, și acesta este modul în care funcționăm mai eficient decât în videoconferințe.  

Standardul de aur pentru munca hibridă devine reducerea timpilor de navetă prin prioritizarea la birou a activităților cu valoare ridicată, care necesită interacțiuni în persoană. Angajatorii deja regândesc și implementează noi moduri de lucru, iar nevoia de a găsi un echilibru între viața personală și cea profesională rămâne căutarea principală a momentului.

YUNITY Park vine în întâmpinarea companiilor și pune la dispoziția celor 8.500 de angajați din campus opțiuni alternative și repere care colaborează sinergic pentru a oferi o experiență mai bună la birou. Scopul nostru este să promovăm flexibilitatea, să stimulăm creșterea productivității și să avem un impact real asupra stării de bine a angajaților. În centrul filozofiei noastre se află angajamentul față de echilibrul între viața profesională și cea personală, astfel încât fiecare membru al comunității să se simtă respectat, inspirat și susținut.