FacebookTwitterLinkedIn

Deficitul de specialiști la nivel global afectează tot mai mult companiile, iar creșterea dinamicii economiei obligă angajatorii să-și mărească și să-și diversifice echipele pentru a face față provocărilor din viitor. În același timp, trebuie să se concentreze și pe consolidarea capabilităților digitale și de inovație pentru a avansa, în condițiile în care 64% dintre directorii de IT, la nivel global, considerau în 2021 că lipsa de talente este cea mai importantă barieră în calea adoptării tehnologiilor emergente, față de doar 4% în 2020, potrivit unui studiu realizat de Gartner. 

În acest context, tot mai multe companii aleg să treacă la o strategie proactivă prin care să-și asigure talentele de care au nevoie astăzi și, mai ales, în viitor. Astfel, unele organizații aleg să nu mai caute specialiști gata formați, ci încheie acorduri cu universități, unde au acces la tineri talentați și cu potențial în domeniul lor. Programele de formare reprezintă o soluție pentru viitor, prin care tinerii învață rapid specificul unei meserii și devin mai atașați de un angajator care le oferă o primă oportunitate de a evolua atât în plan profesional, cât și educațional. Iar în același timp, dezvoltarea și asigurarea unei surse de talente încă de la primii pași în carieră oferă angajatorilor un avantaj competitiv în fața companiilor cu care concurează pentru oameni.

În cadrul acestui proces de formare, tinerii iau contact cu valorile și cultura organizației, învață despre beneficiile și responsabilitățile asociate jobului și carierei pe care aleg să o urmeze. În această etapă, un element cheie este chiar sediul companiei. Se spune deseori că prima impresie contează, iar spațiile de lucru au un rol decisiv din acest punct de vedere, mai ales dacă vorbim de tineri care, probabil, intră pentru prima oară într-o clădire de birouri.

Astfel, biroul a devenit în ultimii ani un instrument în sine pentru atragerea și retenția talentelor. O clădire de birouri modernă, cu facilități și opțiuni adaptate la cele mai noi trenduri, va fi mult mai atractivă și adaptată stilului de lucru și de viață al tinerilor decât biroul tradițional de până acum. Un design futurist, desprins din viitor, va reprezenta o carte de vizită pentru orice angajator și poate acționa ca un magnet pe piața muncii. Totodată, grija față de mediu și normele respectate de companie în construirea sau reamenajarea sediului contează și ele în această evaluare, întrucât tinerii acordă o importanță tot mai mare mediului înconjurător și sustenabilității.

Această idee, a transformării biroul într-o platformă pe care organizațiile și oamenii pot construi comunități și pot accesa numeroase oportunități pentru viața la birou și pentru timpul liber, a stat și la baza YUNITY Park, un campus al viitorului dezvoltat de Genesis Property. Design-ul adaptat nevoilor viitoare ale angajaților, spațiile verzi ample și măsurile care vizează reducerea impactului asupra mediului înconjurător sunt tot atâtea atuuri în atragerea Generației Z către un proces de educare și evoluție profesională.