FacebookTwitterLinkedIn

Schimbările din ultimii doi ani în modul de lucru și tendințele actuale de pe piața muncii, ce au dus la amplificarea fenomenului quiet quitting”, subliniază importanța esențială a leadership-ului de calitate, care trebuie să răspundă noului set de nevoi și așteptări ale angajaților.

Efectele provocărilor din ultimii ani au dus, în unele cazuri, la scăderea motivației angajaților de a veni la birou, dată de confortul muncii de la distanță, de lipsa contactului cu liderii și managerii sau de atenuarea aderenței la cultura organizațională, situație ce accentuează quiet quitting”-ul. Fenomenul, care se referă în general la tendința angajaților de a îndeplini la job doar minimul necesar, fără o implicare adecvată, a determinat, astfel, angajatorii, să caute soluții pentru a atenua eventualele efecte ce se vor vedea pe termen lung.

Un raport Gallup arăta, recent, că 15% dintre angajați sunt motivați să exceleze la locul de muncă, ceea ce înseamnă că o majoritate covârșitoare a angajaților nu este la fel de motivată și implicată în realizarea activităților curente. Datele indică că oamenii nu mai sunt la fel de sunt interesați ca înainte de pandemie să lucreze și să atingă performanțe la locul de muncă și au devenit mai greu de motivat și fidelizat.

Pentru a face mai mult, angajații spun că ar fi motivați de mai mulți bani (75%) și mai mult timp liber (48%), potrivit unui sondaj efectuat de ResumeBuilder.com. Alte motive pentru care angajații fac doar minimul necesar și care ar trebui adresate de angajatori sunt, potrivit studiilor, lipsa de împlinire profesională, lipsa de recunoaștere din partea managerilor și, nu în ultimul rând, lipsa oportunităților de creștere.

Motivația redusă este cauzată de munca de la distanță și de lipsa unei interacțiuni cu valorile companiei.

În acest sens, deși la prima vedere mediul online aduce anumite beneficii, acestea vin la pachet cu o serie de dezavantaje, cum ar fi barierele de comunicare. Astfel, liderii și managerii sunt mai puțini conștienți de nevoile echipelor pe care le coordonează, fapt ce scade și mai mult atașamentul, motivația și eficiența angajaților.

Este evident că mediul online și lucrul de la distanță reprezintă obstacole în comunicare și în coeziunea echipelor, iar lipsa interacțiunii angajaților cu liderii, managerii și cultura organizațională poate duce la performanțe modeste. Deși în companii există organigrame cu raporturi de subordonare, aceste diferențe pot fi estompate tocmai printr-o prezență la birou, aducând liderii mai aproape de angajați și crescând astfel coeziunea în rândul echipei.

O altă barieră între lider și angajați este dată și de modul în care arată în prezent spațiile de lucru. Din acest motiv, modul în care sunt proiectate și concepute birourile trebuie, de asemenea, să se adapteze nevoilor sociale ale echipelor, iar accentul se pune tot mai mult pe geometria spațiului de lucru. Mai mult, această redesenare favorizează și construirea unei identități organizaționale mai clare care să ajute angajații să înțeleagă mai bine valorile companiei, să se poată integra mai bine în echipă și să-și sporească șansele de promovare.

Interesele angajaților și liderilor din business converg în transformarea birourilor în hub-uri multifuncționale. Acestea pot recrea un mediu de care oamenii au nevoie pentru a interacționa, colabora și a fi mai performanți și mai satisfăcuți cu viața și munca lor. În același timp, accentul este tot mai mult pus pe oferirea de facilități și beneficii mult mai ample la birou decât până acum, care să motiveze oamenii și să atenueze tendințele fenomenului de quiet quitting”. Per ansamblu, aceasta se traduce în cultura companiei și în comunitățile care se formează în jurul spațiilor de lucru.

Un exemplu relevant în acest sens este YUNITY Park, un concept care scoate în evidență cultura și valorile organizaționale și răspunde astfel nevoilor de dezvoltare și conectare ale mai multor generații. Campusul reprezintă o platformă ce poate susține un ecosistem de  comunități, care au un impact social și cultural major în rândul generațiilor tinere. Toate acestea definesc viziunea strategică a Genesis Property pentru YUNITY Park, un proiect de 50 milioane de euro planificat să fie gata în 2023.