Cautare




, Contributor

Forbes.com

Educaţie |
|

Cum să folosești gândirea de tip design într-un start-up

În 2013, Forbes  arăta că în 18 luni, 80% din companiile tinere eşuează. Informaţiile online privind pieţele în creştere nu lipsesc, și nici sfaturile despre cum să fidelizezi consumatorii. Un lucru pe care Internetul sau banii nu-l pot cumpăra este însă experienţa personală, scrie forbes.com.
start up tehnologie idei afaceri

Erik Steeb, de la  Los Angeles Cleantech Incubator, o instituţie non-profit care accelerează dezvoltarea start-up-urilor, spune că design-ul este un element important în orice afacere, dar este şi mai important pentru start-up-urile care au dificultăţi în a descoperi modelul de afacere potrivit inovaţiei lor. De prea multe ori, companiile irosesc tot timpul concentrându-se asupra inovației și ratează elemente cheie care i-ar ajuta să se conecteze cu o anumită piaţă. Doar identificând şi înţelegându-și clienţii la momentul potrivit, companiile pot economisi mult timp şi bani în drumul descoperirii unui model de afacere de succes.

Iată cinci principii ale gândirii de tip design:

  1. Descoperă perspective ce conduc la inovaţie

Este important să observi un utilizator într-un mod empatic. Începe cu definirea utilizatorilor tăi: care sunt momentele proaste din vieţile lor de zi cu zi, comportamentele lor, dorinţele şi nevoile. Apoi, fii înţelegător şi încearcă să te transpui în pielea lor prin cercetări meticuloase pentru a-ţi verifica şi îmbunătăţi speculaţiile. Dacă nu respecţi aces pas, succesul nu-ţi este garantat. Aceste perspective îţi permit să afli dacă utilizatorii ţintă ar fi interesaţi de ofertă.

  1. Tehnologia orientată către utilizator

E bine să permiţi utilizatorii să gasească soluţii. Perspectivile acestora ar trebui să dicteze care sunt cerinţele cheie pentru un produs sau serviciu. Dezvoltă concepte, prototipuri şi gândeşte-te la cazuri în care ai putea să le foloseşti. Testează, eşuează, îmbunătăţeşte şi corectează. Pentru o companie nouă, e important să cunoşti termenele realiste şi costurile dezvoltării unui produs, ambalarea şi livrarea sunt importante, acestea având impact asupra abilităţii tale de a concura şi de a menţine clienţii. Consultă-te cu experţi şi profită de echipele multifuncţionale.

 

3. Transformă soluţiile în afaceri viabile

Îmbunătăţeşte detaliile modelului tău de afacere. Identifică-ţi partnerii, căile, fluxul de venituri şi structura costurilor. Dacă infrastructura necesară experienţei utilizatorului ideal lipseşte, ia măsuri. Spre exemplu, se creează o discrepanţă dacă oferi o tehnologie creată pentru a uşura viaţa, însă e dificil de achiziţionat. Găseşte sau construieşte alternative.

4. Schiţează poveşti şi spune-le

Spune care e povestea soluţiilor tale. Bucură-i pe oameni, formează amintiri şi    transformă ideile complexe în idei digerabile. Fă aceste lucruri pentru fiecare utilizator si pentru fiecare audienţă. Învaţă cum trebuie să spui acelaşi lucru şi unui om de afaceri, şi unui blogger. Asigură-te că esenţa poveştii este armonizată şi consolidată de fiecare dată. Povesteşte tot, de la crearea produsului, experienţa utilizării sale, achiziţionarea, menţinerea sa, până la mesajele din social media şi serviciul cu clienţii. Fii concis. Mesajele scurte, care se repetă, elementele vizuale şi imaginile te ajută.

5. Eşuează cu eficienţă

Companiile găsesc rareori soluţii la început. Este în regulă să eşuezi, dar trebuie să înveţi cum să o faci rapid, ieftin şi să înveţi din experienţe. În lumea design-ului, e un clişeu să spui că trebuie „să gândeşti în afara cutiei”. Gândirea de tip design nu implică doar asta, ci să şi empatizezi. Cunoaşterea nevoilor publicului prin gândirea de tip design e primul pas important către crearea soluţiilor ce rezolvă adevăratele problemele, construieşte experienţe grozave şi îmbunătăţeşte viaţa.

Traducere şi adaptare: Carla Năstase

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii