Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Educaţie |
|

Profesor de antreprenoriat și inovație de la Viena: “IMM-urile reprezintă un răspuns mai bun la provocările epocii noastre”

Profesorul Nikolaus Franke, de la prestigioasa Universitate Wu (Vienna University of Economics and Business) crede că schimbările din economia actuală sunt favorabile antreprenoriatului.
Nikolaus Franke

Profesorul Nikolaus Franke, director al Institutului de Antreprenoriat și Inovație de la Vienna University of Economics and Business atrage atenția că “în toate domeniile s-a încheiat epoca în care conta doar competiția pentru cel mai bun preț și cel mai bun cost. Astăzi contează inovația, capacitatea de a crea noi produse și servicii. A continua să faci ceea ce făceai până acum, chiar dacă perfecționezi, nu mai este suficient”.

Pe de altă parte, spune el, “în multe țări si industrii există un nivel ridicat de sofisticare si tehnologie, dar abilitatea de a le vinde nu se află la același nivel și mulți specialiști în tehnologie, de exemplu, nu știu cum funcționează lumea afacerilor”. Profesorul Franke a dat exemplul unui antreprenor aflat la început care a livrat produse, fără a încasa vreo factură.

Institutul pe care îl conduce el are ca scop îmbinarea celor două abilități -de a inova și de a face afaceri- deoarece “este nevoie de oameni care să introducă ideile noi în afaceri, să fie conștienți de strategie, de cum gândește clientul, de cum pot convinge pe cineva să finanțeze o idee care nu prezintă o garanție”.

Vezi aici imagini din campusul Universității care are venituri de peste 123 de milioane de euro

Programul de MBA este urmat de persoane din toate industriile, atât antreprenori, cât și manageri, deoarece metodele de a transforma o idee în afacere sunt necesare atât în domeniul juridic, administrație publică, industrii creative sau cultură, de exemplu.

De altfel, profesorul Franke arată că toate schimbările din societatea de azi, de la îmbătrînirea populației, datorii sau migrație,  atrag necesitatea unei gândiri antreprenoriale, deoarece fiecare schimbare este o oportunitate. Iar în acest context, în mod particular, “IMM-urile sunt răspunsuri mai bune la schimbările acestei epoci”, spune Franke. “Cu ceva timp în urmă se credea că în viitor nu vor supraviețui decât marile companii, pentru că toată lumea se gândea la costuri, (…) dar nu mai suntem în era în care acesta este cel mai important factor. Ce contează azi este să fii rapid, iar  IMMurile sunt mai adaptabile, mai rapide.” Astfel, o idee inovatoare are mai multe șanse într-o firmă nouă sau mică decât într-o mare companie. Franke a dat exemplul fondatorului Red Bull care a încercat, înainte de a fonda propria firmă, să propună băutura companiei pentru care lucra, însă a eșuat.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii