FacebookTwitterLinkedIn

“Ce am observat anul trecut și observ ca trend la nivel global, nu doar în România, e acest comerț conversațional, nu doar din punct de vedere al nevoilor pe care le au consumatorii, dar și din punct de vedere al direcțiilor în care merg comercianții”, spune Cristi Movilă, Growth Leader Central and Eastern Europe VTEX.

Mai exact, odată cu intrarea în online a unui număr mare de comercianți, a apărut și o anumită nevoie de suport. “Eu în calitate de consumator aveam nevoie cumva de un suport și de toate avantajele pe care mi le oferea offline-ul”, continuă acesta. Din alt punct de vedere, executivul a observat o creștere a nevoilor consumatorilor care făceau în mod tradițional cumpărături online. “Și-au dorit livrări mai rapide, acces mai rapid la produse, un sortiment mai variat, foarte multe facilități”, mai spune Cristi Movilă.

Mai mult decât atât, potrivit acestuia, consumatorii nu se uitau doar pe anumite canale și nu făceau achiziții doar în momentul în care brandurile aveau campanii de marketing. “Era foarte important să susții niște cauze pe care ei le susțineau, să fii acolo unde ei sunt prezenți”, atrage el atenția.

În plus, Cristi Movilă identifică două extreme în ceea ce privește comportamentul consumatorilor din ultimul an. “Pe de-o parte, nevoile consumatorilor care au început să cumpere online în 2020 și, pe de altă parte, nevoile consumatorilor care cumpărau deja până atunci și, cumva, a fost o creștere practic a nevoilor și a cerințelor pe care acești consumatori le aveau”, punctează acesta. În opinia lui, trecerea în online a comercianților a determinat și creșterea bugetelor și a investițiilor în această direcție.

“Pe de altă parte, comercianții consacrați au început să accelereze, să urmeze trenduri internaționale. De exemplu, un lucru pe care l-am văzut foarte accelerat a fost acest comerț sau acest suport practic pe care îl oferim clienților din punct de vedere conversațional”, explică oficialul VTEX, care consideră că piața de ecommerce are o nevoie tot mai mare de profesioniști în domeniu.

“Din păcate, investițiile pe care le fac companiile în a dezvolta, în a crește oamenii, cumva în a contribui la acest ecosistem nu s-au schimbat. Adică nu am văzut direcții foarte mari de investiții în domeniul acesta sau către ruta aceasta de a califica persoane și cumva de a preîntâmpina niște nevoi care vor fi din ce în ce mai crescute în următorii ani”, mai susține acesta.