Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Andrei Dumitrescu (Henkel): „Crizele ne întăresc, clarifică probleme și creează oportunități pe care trebuie să le fructificăm rapid”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
 aboneaza-te
Andrei Dumitrescu_Henkel

Andrei Dumitrescu, președinte Henkel România

Oportunitatea pentru România

Andrei Dumitrescu: Aș spune că, cel puțin la nivel teoretic, există multe oportunități pentru o creștere mai sustenabilă a economiei României.

Întotdeauna o perioadă de criză ne învață multe, dacă suntem dispuși să acceptăm acest lucru. Și o spun din perspectiva unui om de business care a mai trecut prin diferite crize de-a lungul carierei sale. Crizele ne întăresc, clarifică probleme și situații și creează oportunități, pe care trebuie să le fructificăm rapid. E nevoie de intuiție, curaj, determinare și perseverență.

Cu câteva luni în urmă toate discuțiile erau invariabil despre lipsa forței de muncă și despre nivelul scăzut de pregătire a acesteia. Acum, foarte mulți români s-au întors din străinătate și piața muncii se va reașeza. Îmi doresc să putem să-i păstrăm pe acești oameni în țară și să folosim cunoștințele și experiența dobândită de ei, pentru dezvoltarea României.

Însă nu trebuie să uităm că această pandemie este o criză pe multiple planuri, cu efecte greu de identificat și cuantificat în acest moment.

Domeniile ce trebuie reformate

Andrei Dumitrescu: Această criză a evidențiat, încă o dată, problemele sistemului de sănătate. De fapt, aceasta este situația în domeniul public, fie că vorbim despre autorități centrale sau locale.

Cred că în fiecare domeniu sunt profesioniști care trebuie lăsați să-și facă treaba, să impună criterii de performanță și asta, fără intervenția armatei.

 Revenirea domeniului

Andrei Dumitrescu: Compania Henkel România are un portofoliu complex, cu peste 30 de mărci, mii de produse de la detergenți și produse pentru îngrijirea locuinței, la produse cosmetice și de îngrijire personală, până la adezivi pentru constructii, profesionali și industriali. Fiecare dintre diviziile noastre a resimțit această criză în mod diferit; de ex. produsele diviziilor din zona consumer goods/bunuri de consum au fost mai căutate decât cele din zona adezivilor industriali și pentru construcții.

Deja sunt semne de revenire a cererii, odată cu relaxarea restricțiilor. În următoarele luni, evoluția piețelor va depinde foarte mult de modul în care autoritățile vor reuși să gestioneze situația astfel încât consumul să se mențină ridicat, să existe acces la creditare și, bineînțeles, să existe încredere în economie.

În România există un potențial foarte mare de creștere în toate domeniile, dacă ne gândim la nivelul tuturor indicatorilor raportați la media europeană, fie că ne uităm la calitatea spațiului de locuit, suprafața construită pe cap de locuitor, consumul de detergenți sau de produse de îngrijire personală.

Pandemia ne-a arătat că lucrurile se pot face și altfel și ne-a forțat să accelerăm proiectele, mai ales în domeniul digitalizării. În acest moment este clar că va trebui să fim mai flexibili, mai creativi și mai deschiși către un nou mod de lucru.

Cu certitudine, regulile jocului se vor schimba după pandemie (în acest moment nu știm însă cum și cât de mult), iar consumatorii vor fi mult mai atenți la aspecte precum prezența online a anumitor mărci și companii și la aspectele-cheie legate de domeniul sustenabilității.

Dar, în final, aș vrea să nu uităm că experții vorbesc despre probabilitarea unui al doilea val al pandemiei, pentru sfârșitul anului – un scenariu probabil, pentru care eu cred că vom fi mult mai bine pregătiți.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii