Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec: “Comunicațiile la distanță și comerțul electronic au devenit esențiale”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
 aboneaza-te
Alexandru Lăpușan

Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec

Oportunitatea pentru România

Alexandru Lăpușan: Orice criză aduce cu sine mai multe oportunități. Este foarte important să învățăm din experiențele și provocările cu care ne-am confruntat pe parcursul acesteia și să venim cu soluții pentru a evita pe cât posibil toate aceste probleme pe viitor. Cred și totodată sper că toate acestea ar putea fi un imbold în perioada post-pandemie pentru accelerarea procesului de digitalizare atât în mediul public, cât și în cel privat. Consider că este cel mai bun moment ca autoritățile să introducă o serie de politici de sprijinire pentru digitalizarea instituțiilor publice care ar simplifica cu mult comunicarea între cetățeni și funcționarii publici, ar reduce eterna birocrație la minimum și ar limita deplasările cetățenilor în sediile instituțiilor. În ceea ce privește companiile private, statul le-ar putea susține prin vouchere pentru digitalizare, în funcție de industria în care activează și de dimensiunea în piață. Voucherele le-ar putea permite să opereze de la distanță sau să vândă online și astfel să-și asigure funcționalitatea.

Domenii ce trebuie reformate

Alexandru Lăpușan: După încheierea pandemiei, vor trebui reformate și restructurate mai multe domenii, mai ales în ceea ce privește digitalizarea acestora. În 2019, România se situa pe ultimul loc din punct de vedere al gradului de digitalizare la nivelul serviciilor publice, în rândul statelor din Uniunea Europeană, potrivit  raportului DESI (Digital Economy and Society Index), care analizează opt indici, printre care gradul de interacțiune online al utilizatorilor cu administrațiile publice, măsura în care diferite cereri pot fi soluționate online sau accesul rapid la informație. În contextul pandemiei, toate acestea s-au resimțit acut, mai ales odată cu distanțarea socială și limitarea deplasărilor. Prin Regista, aplicația noastră de registratură și managementul documentelor, acoperim toate aceste nevoi. O bună parte dintre instituțiile publice au înțeles cât este de importantă transformarea digitală în activitatea lor și posibilitatea cetățenilor de a interacționa electronic cu funcționarii publici, indiferent că vorbim de cereri pentru eliberarea unor documente sau de posibilitatea de a face sesizări online.

De asemenea, pe toată perioada suspendării cursurilor, am putut observa cât de nepregătită este școala românească pentru a asigura elevilor studiul la distanță. Acesta ar trebui să fie un moment de conștientizare pentru autorități și să rezolve cât mai rapid și eficient câteva lucruri esențiale: lipsa infrastructurii software și hardware care să permită învățământul la distanță, pregătirea cadrelor didactice pentru această activitate și adaptarea curriculei la un proces educațional electronic. Deși există toate instrumentele necesare, din păcate școala românească le ignoră complet.

Un alt aspect la care mă aștept la schimbări în următoarea perioadă este lucrul în regim work from home, iar companiile vor trebui să acorde o mai mare atenție posibilității de lucru la distanță a angajaților. Prin urmare, cred că se va investi mai mult în infrastructura IT necesară pentru lucratul de acasă, precum aplicații sau soluții back-office care să asigure o activitate remote eficientă.

Revenirea domeniului

Alexandru Lăpușan: Măsurile luate în perioada Stării de Urgență în contextul pandemiei au generat schimbări semnificative în obiceiurile noastre zilnice, inclusiv în cele de consum, iar comunicațiile la distanță și comerțul electronic au devenit esențiale. Toate acestea au presupus investiții în infrastructura IT, fapt pentru care mă aștept ca întreg sectorul IT să se poziționeze pe un trend ascendent și în perioada următoare. Provocările crizei au determinat companiile să aloce o mai mare importanță vectorului online și să își recalculeze prioritățile, integrând o strategie mult mai bine definită în ceea ce privește digitalul, față de perioada ante-pandemie.

În ceea ce privește Zitec, vom continua să menținem o comunicare permanentă cu partenerii noștri de business pentru a putea evalua corect impactul crizei asupra afacerilor lor, asupra planurilor de dezvoltare software sau a proiectelor din zona de digital marketing, pentru a identifica soluțiile eficiente de care au nevoie. Perioada aceasta ne-a învățat să analizăm cât mai pragmatic fiecare situație cu care ne confruntăm pentru a identifica oportunitățile, care cu siguranță există sub o formă sau alta.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii