FacebookTwitterLinkedIn

La 29 de ani, Lucian Ștefan Gîtiță a construit unul dintre cele mai importante nume din industria de entertainment, platforma Global, care înseamnă 3,5 miliarde de vizualizări și 14 milioane subscribers pe YouTube, un miliard de vizualizări și 34 de milioane de fani pe Facebook și 13 milioane followers pe Instagram. Platforma include 70 de artiști, producători muzicali și online influencers, cumulând servicii de record label (Global Records), talent management, booking și events, publishing, producție și organizare de evenimente, și, din toamna acestui an, influencers marketing (​Global Influencers).

Dar planurile tânărului nu se opresc aici. Unele sunt așezate pe hârtie, altele sunt deja aflate în derulare. Care este rețeta succesului într-o industrie în care ceea ce ieri era actual, nu mai este și azi?

Lucian a avut întotdeauna spirit antreprenorial. Era adolescent când a împrumutat bani de la unchiul său pentru a-și deschide o sală de internet în Costinești, cu două computere, în chioșcul alimentar pe care îl aveau părinții săi. După doi ani, mica sa „afacere” avea deja 25 de computere și, în paralel, se ocupa de publicitate online. Printre produsele pe care le-a promovat online au fost și proprietățile imobiliare într-o perioadă în care efervescența pentru astfel de achiziții, mai ales din partea străinilor, făcea ca prețurile să crească de la o zi la alta cu procente importante. Ulterior, familia sa a înființat propria agenție imobiliară, care ajunsese la nouă sedii și peste 50 de agenți imobiliari în zona Dobrogei.

Acesta este contextul în care a cunoscut-o pe Elena Alexandra Apostoleanu (cea care avea să devină, sub pseudonimul INNA, cea mai cunoscută cântăreață română în străinătate).
„Am intrat în muzică, aveam vreo 18-19 ani. Mi se părea că orice este posibil, și deja îmi demonstrasem că se poate”, spune Lucian.

A căutat cei mai buni producători și compozitori și, după un an și jumătate de încercări, a apărut melodia „Hot”, piesă care a devenit rapid un hit, consacrând-o pe INNA nu numai în România, ci și în afara țării. „O melodie costa atunci 600 de dolari. Astfel că investiția financiară alocată proiectului a fost de maximum 10.000 de dolari. În două-trei săptămâni de la lansare, piesa Innei a fost pe locul 1 în România, în 2008”, spune Lucian. În plus, melodia a ocupat primele locuri în multe dintre topurile europene.

Așa au început să apară concertele și turneele în toată lumea, și implicit, s-au văzut și roadele pe plan financiar. Dacă pentru primul concert al Innei, la Sibiu, prețul plătit a fost de aproximativ 1.500 de euro, în patru-cinci luni tariful pentru un concert crescuse rapid, până la 10.000 de euro, povestește el. În timp, INNA a devenit cel mai cunoscut artist român la nivel internațional, are turnee în Statele Unite ale Americii, Japonia, Europa, Mexic și colaborează cu nume sonore din lumea muzicii. „Pentru mine există România și restul lumii”, susține artista, care se pregătește să „bifeze” prin concerte și destinații precum China, Australia sau India.

În prezent, INNA a depășit două miliarde de vizualizări pe propriul canal de YouTube, iar dacă includem și prezența melodiilor sale pe alte canale, atunci vizualizările se apropie de
3 miliarde, poziționându-se pe locul 73 în lume, în fața unor artiști precum Wisin, Akon, Sean Paul, Madonna, Lana del Rey, Kanye West, Lil Wayne, Justin Timberlake sau Mariah Carey, potrivit datelor Global. De curând, artista a ajuns la 3 milioane de abonați pe propriul ei canal de YouTube, devansând artiști precum Madonna, Robbie Williams sau Rita Ora, iar pe Facebook, are aproape 12 milioane de fani, mai mulți decât numărul de utilizatori de Facebook din România.

Cum arată rețeta succesului

Într-o industrie care se schimbă rapid, precum cea muzicală, ingredientul esențial este însăși muzica, afirmă Lucian. „Cel mai important lucru din muzică este muzica. Poți să ai cel mai bun artist, cel mai bun manager, cea mai bună imagine, cel mai bun PR, dacă muzica nu este potrivită, nu faci nimic, nu vei avea fani adevărați. În muzică, cea mai importantă este muzica”.

În 2011, după trei ani în care succesul Innei creștea din ce în ce mai mult, Lucian afirmă că și-a propus să devină „cel mai influent om din muzică”. Iar pentru că cei mai mulți oameni din zona de producție muzicală se află în Los Angeles, s-a hotărât să se urce în avion și să se mute acolo, chiar dacă nu cunoștea pe nimeni.

Într-un an, acesta a ajuns să cunoască mai mulți producători și artiști de top americani cu care a produs muzică pentru INNA. În 2015, s-a hotărât să se întoarcă acasă, de sărbători, după patru ani petrecuți în Los Angeles. Însă nu a mai plecat, pentru că a sesizat potențialul pieței și a început să-și dezvolte imperiul Global.

„În America am produs foarte multă muzică pentru INNA, am avut colaborări de succes cu Pitbull, Daddy Yankee, J Balvin etc. Sunt mulți artiști de neatins azi, noi deja am colaborat cu ei de acum un an, doi”, spune Lucian.

Global Records reprezintă artiști precum INNA, Delia, Antonia, Carla’s Dreams, The Motans, Nicoleta Nucă și mulți alții. Cifra de afaceri a Global Records a ajuns, anul trecut, la 15,3 milioane de lei (aproape 3,5 milioane de euro), de aproape 10 ori mai mare ca în anul precedent și a avut un profit de aproape 1,5 milioane de lei, arată datele Ministerului Finanțelor.

Ceea ce le lipsește celor mai mulți dintre tinerii români pentru a reuși este curajul de a încerca, de a-și pune ideile în practică, spune Lucian. „Cei mai mulți se tem că ideea lor nu va merge și găsesc un milion de motive să nu o aplice. Eu mereu am crezut că se poate. Reușitele pe care le-am avut când eram mai mic mi-au arătat că orice e posibil. (…) Oricine poate reuși, dar problema este că nu încearcă suficient”, spune Lucian.

Pariul pe online

Cel mai nou pariu al lui Lucian este online-ul, odată ce a devenit tot mai prezent în viețile noastre. Brandurile preferă acum să se asocieze cu diferiți influenceri, pentru a ajunge mai repede și eficient la publicul lor.

Recent, antreprenorul a lansat împreună cu Răzvan Munteanu și Matei Dima, cunoscut în online ca BRomania, prima agenție de influencers marketing din România, Global Influencers, care reunește cele mai cunoscute 50 de figuri din online, fie că sunt artiști, bloggeri sau vloggeri.

„Influencer marketing-ul este un fenomen care se întâmplă în toată lumea din ce în ce mai intens, de ceva timp și în România. Influencerii se împart în mai multe categorii, fie că vorbim de oameni care îți aduc putere de cumpărare sau oameni care îți aduc doar aport de imagine”, afirma la lansarea proiectului Matei Dima, artizanul unui spot de promovare pentru operatorul de telefonie mobilă Vodafone care a atins peste 50 de milioane de vizualizări pe Facebook, devenind viral chiar și în Mexic sau Brazilia. „Influencer marketing-ul este așadar un fenomen care nu poate fi ignorat”, explică Matei, revenit în țară împreună cu Lucian, după ce absolvise în Statele Unite o facultate și un master. La fel ca și Lucian și INNA, Matei a fost prezent în cadrul unora dintre listele de până acum ale proiectului Forbes România „30 sub 30”, care promovează tineri cu perfomanțe deosebite.

Faptul că piața de influencers marketing se află la început înseamnă, dincolo de uriașul potențial de creștere, și faptul că odată cu trecerea timpului și conținutul oferit se va îmbunătăți calitativ, susține antreprenorul. „În cinci ani de zile piața se va așeza, se va filtra, vor apărea influenceri din ce în mai buni, iar ceilalți vor deveni și mai buni. În cinci ani și audiența va fi mai inteligentă în zona de online, dar și creatorii de content o să fie mai buni. Piața o să se reglementeze și o să se stabilizeze. O să se știe clar cât costă un reach, o postare. O să avem informații-cheie pe care să le cuantificăm, comparând cu TV-ul, radio sau cu alte medii de publicitate. Va fi o creștere exponențială în zona de influencers marketing, ne așteptăm ca la anul să fie dublă sau triplă. Mulți încă nu au aflat și nu știu că se pot câștiga sume importante în zona aceasta. Este o piață nouă, unde este foarte mult loc”, spune Lucian.

Pe lângă acest proiect, el are în plan să lanseze și alte proiecte dedicate mediului online: o platformă care să reunească microinfluencerii, adică influencerii nișați pe un anumit domeniu de interes, iar planurile sale vizează nu doar piața din România, ci și Ucraina, Bulgaria, Ungaria, Serbia sau Polonia.

Tot sub umbrela Global vor fi lansate, anul viitor, o agenție care să pună în legătură influencerii și brandurile, dar și o platformă dedicată profesioniștilor din beauty. De asemenea, Lucian spune că are de gând să creeze un fel de „Tinder” al recrutării, o platformă unde angajatorii vor regăsi CV-uri atât în format clasic, cât și video.

Iar planurile lui nu se opresc aici. Începând cu ianuarie 2018, el vrea să se mute în Londra pentru cel puțin un an, unde va pune bazele unui studio de producție muzicală. Pe termen mai lung, ar vrea să se mute înapoi în Los Angeles, pentru a-și urma visul de a deveni cel mai puternic om din industria muzicală.