Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

ForbesForward |
|

Andrei Dudoiu, Cofondator și CEO SeedBlink: “Contează foarte mult să ai un brand deja cunoscut în piață și tu ca fondator să fii un om vocal”

A făcut saltul de la corporatist la antreprenor, iar acum ajută zeci de start-up-uri să obțină finanțare printr-o procedură relativ nouă pe piața românească.
Andrei Dudoiu

Cu o experiență de peste 20 de ani în banking, dintre care 15 în cadrul Băncii Transilvania, Andrei Dudoiu, fost deputy CEO în perioada 2013-2018, dispus să iasă din zona de confort a trecut de la mediul corporatist la cel antreprenorial, în urmă cu doi ani.

Astfel, în 2018 a fondat platforma de finanțare și educație antreprenorială Human Finance, prin care și-a propus să creeze o punte de legătură între antreprenori. “Când m-am apucat în mod real de antreprenoriat am simțit tot felul de grupe de mușchi atrofiate din perioada de corporatism. E multă adrenalină și ai nevoie de foarte mult curaj”, rememorează antreprenorul.

Diferența radicală pe care a resimțit-o atunci când a făcut pasul decisiv ținea în primul rând de stabilitate. “În antreprenoriat nimic nu e stabil și nicio zi nu seamănă cu cealaltă, iar planul pe care îl faci azi se poate schimba radical a doua zi”, mărturisește Andrei Dudoiu. El consideră că direcția, continuitatea, dar și pivotarea sunt esențiale în antreprenoriat.

Ceea ce a realizat prin dezvoltarea afacerii sale a fost că nu există suficientă finanțare pentru start-up-uri. Iar după lungi căutări s-a “îndrăgostit” de equity crowdfunding, un concept care ajută ecosistemul din foarte multe perspective. Mai exact, dă acces investitorilor la investiții cu resurse relativ puține și cu riscuri dispersate, fără să fie business angels. Așa a luat naștere cel de-al doilea business al său, SeedBlink, care este și cea mai mare platformă de equity crowdfunding de pe piața locală.

Însă, având în vedere că România nu dispune de o legislație pentru un astfel de proiect, Andrei Dudoiu s-a văzut nevoit să găsească soluții pentru ca business-ul său să funcționeze. “Noi am asamblat pe legea societăților comerciale la fiecare listare construim câte un SPV (special purpose vehicle), care este un SRL pe legislația românească, și toți acei investitorii îi punem într-un singur vehicul, SRL sau SA, care devine investitor în compania listată”, explică omul de afaceri, care consideră că aprobarea regulamentului de equity crowdfunding de la Bruxelles a reprezentat un noroc pentru companie.

Platforma SeedBlink are deja 22 de companii listate din domeniul tech și tech related, care au atras finanțări de circa 6,5 milioane de lei, din care 3,2 milioane de lei au fost prin crowdfunding. De asemenea, are și 2312 investitori înregistrați, din care 402 au făcut investiții directe, de cel puțin 2500 de euro fiecare. Cu toate acestea, există și circa 30 de investitori care au investit peste 25.000 de euro în start-up-uri. “Tichetul mediu de investiție este de 6000 de euro la cei 400 investitori”, precizează el.

Pentru ca un start-up să fie listat pe platformă,“contează foarte mult să ai un brand deja cunoscut în piață și tu ca fondator să fii un om vocal”, este de părere Andrei Dudoiu. “Și investitorii sunt atrași de tipul acesta de antreprenori care sunt comunicativi”. Totodată și etica și inovația fiecărui start-up joacă un rol important.

În opinia lui, investitorii își asumă cel mai mare risc atunci când fac o astfel de investiție și atenționează că “nimeni nu ar trebui să-și ia decizia bazându-se pe simplul fapt că noi listăm o companie“. Antreprenorul recomandă investitorilor să-și ia toate informațiile necesare și să testeze produsul în care vor să investească.

“Calitatea informațiilor este importantă la o platformă de genul ăsta”, a conchis Andrei Dudoiu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii