FacebookTwitterLinkedIn

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, a semnat în 2010 un contract important cu un operator feroviar din nordul Italiei, căruia îi va livra vagoane de călători timp de doi ani. În paralel, pentru a compensa reducerile cauzate de această perioadă de criză, Blidar mizează pe un alt contract cu un alt operator din Europa. În ultimii doi ani, omul de afaceri a încheiat contracte de peste 400 de milioane de euro cu CFR Călători pentru furnizarea de vagoane de călători. Compania livrează, totodată, componente de vagoane către căile ferate din Egipt, Franţa, Iran, dar şi alte ţări europene şi nu numai. Proprietarul Astra Vagoane Călători a anunţat deja că are în plan să angajeze cel puţin 200 de oameni la fabrica din Arad, pentru demararea producţiei de tramvaie. În 2009, Blidar a încheiat un parteneriat cu Siemens, constructorul german de material rulant, în vederea fabricării unui model de tramvai care va fi denumit Imperio. „Modernizarea spaţiilor de lucru şi achiziţia liniilor de fabricaţie din Germania au necesitat investiţii de şase milioane de euro“, a spus Blidar, care a preluat compania Astra Vagoane Călători în anul 2000. „Societatea se afla într-o situaţie delicată din cauza lipsei comenzilor şi a datoriilor acumulate. Am reuşit să o pun pe picioare, dar am muncit 24 de ore din 24“,
adaugă afaceristul.

Blidar a dezvoltat, în timp, un grup de companii cu afaceri care se apropie de 100 de milioane de euro. Principala firmă din portofoliul afaceristului, Astra Vagoane Călători, a rulat în 2009 afaceri de 51,5 milioane de euro şi a înregistrat un profit net de 22,8 milioane de euro.  Blidar a înfiinţat anul trecut Banca Comercială Feroviară (BCF) şi a declarat recent că principalul motiv care a stat la baza deciziei a fost „comportamentul neprietenos şi arogant al băncilor străine“. Valer Blidar, declarat în 2010 cetăţean de onoare al municipiului Arad, este fiul unui cunoscut luptător anticomunist Vasile Blidaru, fost armurier în Armata Regală, luptător pe frontul de Răsărit, lichidat de Securitate în 1958. În copilărie, familia şi rudele apropiate i-au fost arestate în repetate rânduri şi, în final, condamnate. Până în 1990  a deţinut diferite funcţii, iar după Revoluţie şi-a început activitatea în sectorul privat. În timp, Blidar a achiziţionat Fabrica de Strunguri Arad, Fabrica de Reparaţii Vagoane de la Titu, Fabrica de Marmură Bucureşti şi a luat parte la privatizarea Societăţii Astra Vagoane Călători, devenind acţionar majoritar.

În timpul liber preferă să călătorească, iar concediile le face cu întreaga familie. Este adeptul bucătăriei româneşti, cu mâncare gătită în mod tradiţional, din toate zonele. Preferă mâncarea din Maramureş, unde a copilărit.