FacebookTwitterLinkedIn

Bugetul de publicitate radio, investit pe 12 rețele, a crescut în 2022 cu 3,5% față de anul precedent, conform monitorizărilor BRAT. Șase radiouri au înregistrat creșteri ale bugetelor de publicitate (rate card) față de 2021.

Bugetul total de publicitate s-a ridicat la 308.069.854 de euro (rate card) în 2022, în creștere cu 3,5% față de 2021, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Notă: Bugetele sunt calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.

În 2022, cele trei mari rețele de radio – Radio ZU, Kiss FM și Europa FM – și-au conservat locurile în topul publicității din anul anterior.

Radio ZU, deținut de Intact Media Group, a difuzat 132.145 de spoturi, în valoare de 65,8 milioane de euro (rate card), cel mai mare buget (calculat la tarifele-listă de publicitate). Acest buget este mai mare cu 2% față de cel din 2021. Numărul de reclame comerciale s-a majorat cu 1,7% față de 2021.

Kiss FM, operat de Antenna Entertainment (Grecia), a obținut o creștere a bugetului de publicitate comercială (rate card) de 9,3%, ajungând la 53,7 milioane de euro (rate card), iar numărul de spoturi s-a majorat cu 7,4%.

Europa FM, proprietatea Czech Media Invest, a vândut publicitate în valoare brută de 47,5 milioane de euro (rate card), în creștere cu 4% față de 2021. Acest buget reprezintă 101.023 de difuzări (+5,4%).

Alte radiouri care au înregistrat creșteri ale bugetelor de publicitate (calculate la rate card) față de anul 2021:

Magic FM: +17%

Rock FM: +43,5%

Virgin Radio: +11,3%

Radiouri care au suferit scăderi ale volumelor de publicitate (rate card) față de 2021:

Digi FM: -4,5%

Radio România Actualități: -2,8%

Pro FM: – 10%

Radio Guerrilla: -1,5%

Romantic FM: -24,2%

Dance FM: -9,4%.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).