Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul radiourilor cu cele mai mari încasări de publicitate în anul 2019

În 2019, rețeaua Radio ZU a înregistrat cel mai mare volum de publicitate difuzată (rate card), dar bugetul său a scăzut cu 3,8% față de anul precedent. Kiss FM a urcat pe locul secund, având o creștere de 13,2%. Volumul brut de publicitate obținut de Europa FM este mai mic cu 5,1% față de 2018.
 aboneaza-te
radio statie

Cele 13 rețele de radio monitorizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) au realizat în 2019 un volum brut de publicitate (rate card) de 277 milioane de euro.

Bugetele au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate ale fiecărui radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.

Volumul brut de publicitate realizat de Radio ZU a fost de 55,6 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Bugetul este mai mic cu 3,8% față de anul 2018. Radio ZU a difuzat 129.202 de spoturi, cel mai mare număr de clipuri de pe piața radio, în scădere cu 2,2% față de 2018.

Kiss FM ocupă poziția secundă în topul publicității, înregistrând o creștere a volumul brut (rate card) de 13,2%. A încheiat anul 2019 cu un buget de 49,3 milioane de euro (rate card) și a difuzat 107.737 spoturi, în scădere cu 2,7%.

Europa FM a difuzat 105.663 reclame standard reprezentând un buget de 48,6 milioane de euro (rate card). Numărul de spoturi a scăzut cu 2,3%, în timp ce volum brut s-a redus cu 5,1% față de 2018.

Se constată că cele trei rețele din fruntea topului au difuzat mai puține reclame decât în 2018.

Deși ocupă locul 10 în topul publicității, rețeaua Rock FM a înregistrat cea mai mare creștere procentuală a volumului de reclame de pe piața radio: 36,6%.

De asemenea, se remarcă faptul că, în afara rețelei Guerrilla, care o suferit o scădere de 7% față de 2018, celelalte radiourile monitorizate au înregistrat creșteri procentuale ale bugetelor brute de publicitate: Magic FM (11,5%), Digi FM (10%), Radio România Actualități (7%), Pro FM (12%), Virgin Radio (6,2%), Romantic FM (19%) și Dance FM (28,6%).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii