FacebookTwitterLinkedIn

În 2019, bugetul brut de publicitate (rate card) investit pe piața radio s-a ridicat la 357,4 milioane de euro, în creștere cu 5,3% față de 2018, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), realizat de BRAT.

Bugetele au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.

Numărul de spoturi difuzate pe piața radio, monitorizate de BRAT, a depășit un milion, atingând cifra de 1.007.850, mai mare cu 2,5% față de 2018.

Liderul topului investitorilor în publicitate radio, în 2019, este Zdrovit, companie de distribuție de medicamente și suplimente alimentare, cu un buget de 30,4 milioane de euro (rate card) și 70.316 de spoturi difuzate, conform BRAT.

Pe următoarele locuri s-au plasat compania de telecomunicații Orange, cu un buget de 9,07 milioane de euro (rate card), reprezentând 20.937 de difuzări, și rețeaua de magazine ALTEX, cu un buget de 8,6 milioane de euro (rate card), echivalentul a 26.432 de spoturi difuzate.

În 2019, cel mai dinamic sector de activitate în publicitatea radio a fost reprezentat de companiile de retail (magazine și supermarketuri), cu 83,1 milioane de euro (rate card), reprezentând o cotă de piață de 23,2% din volumul brut.

Pe locul secund s-a plasat sectorul Farmaceutic & Sănătate, cu un buget de 53,4 milioane de euro (rate card), cota de piață fiind de 15%.

Al treilea loc este deținut de Divertisment & Media/Timp Liber cu un volum brut de 21,3 milioane de euro (rate card).

Sectorul Comunicații a investit în radio un volum brut de publicitate de 19,93 milioane de euro (rate card), având o cotă de piață de 5,57%.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).