FacebookTwitterLinkedIn

Piața de publicitate radio (13 rețele), monitorizată de BRAT, a crescut în 2021 cu 19% față de anul precedent. Majoritatea radiourilor au înregistrat creșteri ale volumelor de reclame difuzate. Excepțiile sunt Europa FM (scădere de doar 2,8%) și Smart Radio (-36,5%).

Volumul total de publicitate, conform studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), a atins 297.757.987 de euro (rate card) în 2021, în creștere cu 19% față de 2020.

Important: Bugetele au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.

Radio ZU, rețeaua deținută de Intact Media Group, a difuzat 129.895 de spoturi, în valoare brută de 64,5 milioane de euro (rate card), cel mai mare buget (calculat la tarifele-listă de publicitate). Acest buget este mai mare cu 36,3% față de cel din 2020. Numărul de reclame comerciale s-a majorat cu 20%.

Kiss FM a obținut o creștere a bugetului de publicitate difuzată (rate card) de 17,4%, ajungând la 49,1 milioane de euro (rate card), iar numărul de spoturi s-a majorat cu 16,2%.

Europa FM a vândut publicitate în valoare brută de 45,7 milioane de euro (rate card), în scădere cu 2,8% față de 2020. Acest buget reprezintă 95.872 de difuzări (-0,4%).

Radiourile care au realizat creșteri ale bugetelor de publicitate (calculate la rate card) față de anul 2020:

Digi FM: +27,8%

Radio România Actualități: +35,5%

Magic FM: +16,8%

ProFM: +32,7%

Rock FM: +13%

Radio Guerrilla: +3,5%

Virgin Radio: +4,7%

Romantic FM: +11,5%

Dance FM: +97,6%

Smart Radio a înregistrat un buget de 1.523.062 euro (rate card), în scădere cu 36,5% față de 2020. Acesta reprezintă un număr 5.771 de spoturi difuzate, mai mic cu 40% față de cel din anul precedent.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).