
În 2018, bugetul de publicitate calculat la rate card pentru investițiile în radio a fost de 263,9 milioane de euro, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT. Acest buget este mai mare cu 7,6% față de cel din 2017.
Volumul a fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.
În 2018, cele 11 rețele monitorizate au difuzat 723.549 de reclame, mai mult cu 8,8% față de anul precedent.
Cel mai mare consumator de publicitate radio a fost Zdrovit, distribuitor de medicamente și suplimente alimentare, cu un buget de 35,2 milioane de euro (rate card) și 80.264 de spoturi difuzate. Zdrovit are o cotă de piață de 13,4% din volumul total de publicitate radio.
Pe următoarele locuri se plasează rețele de magazine Altex și Media Galaxy, aparținând aceleiași companii Altex România SRL, cu bugete de 14,1 milioane de euro (rate card), respectiv 10 milioane de euro (rate card).
CUM S-A ÎMPĂRȚIT PUBLICITATEA TV ÎN 2018
Companiile din categoria retail au investit 86,6 milioane de euro în publicitatea radio (rate card), reprezentând cel mai mare buget consumat, cu o cotă de piață de 32,8%. Producătorii și distribuitorii de medicamente au investit în reclamele radio circa 60 de milioane de euro (rate card), reprezentând o cotă de piață de 21,2%. Publicitatea comandată de sectorul divertisment/timp liber s-a ridicat la 20,4 milioane de euro (rate card), 7,7% market share. Companiile de comunicații au alocat un buget de 17,3 milioane de euro (rate card), cu o cotă de piață de 6,6%.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE TV – ANUL 2018