Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul televiziunilor care au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru publicitatea difuzată în anul 2018

Volumul de audiență livrat de piața de televiziune din România pentru reclamele TV difuzate în cursul anului 2018 este mai mic cu 1% față de cel din 2017. Pro TV, Antena 1, România TV și Prima TV se numără printre televiziunile ale căror volume de audiență au scăzut în 2018.
publicitate_TV.jpg

În anul 2018, volumul total de audiență pentru reclamele difuzate de cele 69 de televiziuni aflate în sistemul de măsurare a audienței Kantar Media – ARMA, a fost de 2.265.939 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Acest buget este mai mic cu 1% față de cel din 2017.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP) obținute de reclamele difuzate, televiziunile vând publicitate companiilor pe baza unui preț negociat și convenit (Cost per Point). GRP-ul este unitatea (marfa) pe care clienții publicitari o cumpără de la televiziuni.

Scăderea cu 1% reprezintă un semnal că audiențele TV sunt în scădere din cauza creșterii consumului de televiziune pe internet și a plecării din țară a multor români. Dar asta nu înseamnă că „moartea” televiziunii va veni prea curând. Este foarte departe acest „deces” în România.

Trebuie precizat faptul că marile televiziuni au fost sold-out în majoritatea anului 2018, adică tot timpul de publicitate, stabilit prin legea audiovizualului, a fost acoperit de comenzi. De asemenea, pe stațiile mari au crescut prețurile (Cost per Point – CPP), de aici provenind și scăderea ușoară de audiență.  

Reclamele difuzate de Pro TV au înregistrat un volum de audiență de 594.454 GRP’30 pe targetul comerical, în scădere cu 4,5% față de 2017. Dar Pro TV deține confortabil poziția de lider în topul publicității din România. Circa 26,2% din bugetul de audiență livrat de piața TV a fost furnizat de Pro TV, în cursul anului 2018.

Pe locul secund în topul publicității se află Antena 1, cu un volum de 404.301 GRP’30 pe targetul comerical, în scădere cu 7,2% față de anul precedent. Antena 1 are o cotă de piață de 17,8%.

Se contată că cele două televiziuni rivale dețin în total o cotă de piață de 44%. Adică, cele mai căutate televiziuni de către clienții publicitari au furnizat aproape jumătate din audiența reclamelor, în cursul anului trecut.

Kanal D a livrat clienților publicitari 226.490 GRP’30 pe targetul comerical, în creștere cu 0,5% față de 2017. Cota sa de piață este de 10%.

Monitorizarea Kantar Media relevă scăderea importantă a audienței livrate de România TV (-21,2%) și Prima TV (-20,1%).

Deși se află pe locul 17 în top, canalul public TVR 1 a înregistrat o creștere a volumului de audiență pentru publicitatea difuzată de 55,1%, asta din cauza meciurilor de fotbal de la CM din Rusia.

Televiziuni care și-au crescut volumele de audiență pentru publicitatea difuzată: Antena 3 (8,8%), Digi24 (8%), Pro 2 (2,1%), Pro Cinema (4%), Comedy Central (6,8%), Realitatea TV (20%), DigiSport 1 (35,5%), AXN (8,8%), Paramount (6%), History (39,7%) și DIVA (46,8%).

Televiziuni care au suferit pierderi de audiență: Național TV (-0,6%), Antena Stars (-28,4%), Disney Junior (-8,1%), Kiss TV (-5,7%), B1 TV (-7%), Happy Channel (-19%), Disney Channel (-19,5%) și Pro X (-11,8%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii